Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:13:32 GMT

میانگین بارش باران در اردبیل به ۲۶۸ میلی متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۴۵۴

میانگین بارش باران در اردبیل به ۲۶۸ میلی متر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جنگی مرنی در اولین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تأسیسات آبی استان با اشاره به بارندگی‌های مناسب در ماه‌های اخیر بیان کرد: طبق آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به طور میانگین ۲۶۸ میلی متر در استان بارندگی اتفاق افتاده است.

وی لزوم صرفه‌جویی در منابع آب در بخش‌های مختلف را یادآور شد و افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف مصرف آب می‌تواند در فصول گرم سال مثمر ثمر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در ادامه رعایت الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و با اشاره به حجم ذخیره‌ای ۹ سد تأثیرگذار استان گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد از حجم این سدها پر است و نسبت به مدیریت آب ذخیره شده در سدها برنامه‌ریزی لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت ذخیره سدهای استان وضعیت مناسبی داریم، تصریح کرد: مجموع حجم سدهای استان ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که حجم پرشدگی این سدها تا به حال ۱۶۲ میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ میلیون مترمکعب بود.

فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول گرم لازم است در مدیریت مصرف منابع آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و شرب و صنعت صرفه‌جویی لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: بحث سازگاری با کم آبی که توسط وزارت نیرو مطرح شده است، خیلی مهم و اساسی است که دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را با این برنامه تطبیق دهند تا در مصرف آب مشکل نداشته باشیم.

کد خبر 4928495

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای اردبیل بارش باران ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شب قدر گرگان قزوین شیوع کرونا زلزله ایلام کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان بافت بالاترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که طی آن، شهرستان بافت با ۳۳.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته و پس از آن کوهبنان با ۲۱.۸ میلی‌متر، طاشک راور با ۱۲.۰ میلی‌متر، انار با ۱۰.۲ میلی‌متر و کرمان با ۱۰.۰ میلی‌متر قرار دارند.

هم‌چنین ایستگاه‌های بردسیر ۹.۰ میلی‌متر، زرند ۸.۱ میلی‌متر، راور ۸.۰ میلی‌متر، شهربابک ۶.۴ میلی‌متر، هجدک راور ۶.۰ میلی‌متر، فیض آباد ۵.۳ میلی‌متر و رابر ۴.۶ میلی‌متر بارندگی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 747665

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد