Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ اخیر در انگلیس نشان می‌دهد که بسته بودن مدارس در این کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا، نابرابری‌های آموزشی را بین خانواده‌های ثروتمند و فقیر افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، بر اساس یک بررسی انجام شده در انگلیس، بسته بودن مدارس در این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا به افزایش نابرابری‌های آموزشی بین خانواده‌های ثروتمند و فقیر دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته پایگاه «گاردین»، طبق بررسی صورت گرفته از بیش از 4 هزار خانواده در انگلیس، تا آخر ماه مه خانواده‌های ثروتمند نسبت به خانواده‌های فقیر‌تر، یک هفته و نیم آموزش‌های خانگی بیشتر در‌یافت خواهند کرد.  

دولت انگلیس تأکید کرده که مدارس ابتدایی در انگلیس از اول ماه ژوئن باز‌گشایی شوند. 

بررسی انجام شده از سوی «مؤسسه مطالعات مالی» در انگلیس نشان می‌دهد کودکان در خانواده‌های ثروتمند که در مدارس خصوصی یا مستقل تحصیل می‌کنند، دسترسی راحت‌تری به کامپیوتر و اینترنت در خانه‌های خود و همچنین به معلمان خصوصی دارند. 

به نوشته گاردین، این بررسی همچنین نشان می‌دهد که اشتیاق خانواده‌ها برای باز‌گشت کودکانشان به مدرسه نیز کم است. 39 درصد از خانواده‌هایی که کودکی در مقطع ابتدایی دارند و 45 درصد نیز در مقطع راهنمایی خواهان باز‌گشت به مدارس هستند.   

بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد که کودکان در خانواده‌های ثروتمند در مقایسه با خانواده‌های فقیر‌تر 30 درصد وقت بیشتری را صرف فعالیت‌های آموزشی خود می‌کنند. برای مثال کودکان در خانواده‌های ثروتمند 5.8 ساعت وقت خود را برای مطالعه می‌گذارند، در صورتی که در خانواده فقیر‌تر این میزان 4.5 ساعت در روز است. 

این بررسی همچنین به دولت انگلیس درباره چگونگی باز‌گشایی مدارس هشدار‌ داده است. حدود 50 درصد از خانواده‌های ثروتمند در این کشور، تمایل دارند کودکان خود را بعد از پایان محدودیت‌های مربوط به کرونا به مدارس بفرستند، اما تنها 20 درصد از خانواده‌های فقیرتر در بریتانیا خواهان باز‌گشت کودکانشان به مدرسه هستند. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس مدارس گاردین کودکان خانواده های ثروتمند نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این بسته ها، به همت مرکزنیکوکاری «سمت خدا» بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

وی بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد، توسعه و جلب مشارکت های مردمی و تأسیس مراکز نیکوکاری در همین راستا بوده است.

مبشری افزود: مراکزنیکوکاری در سطح ملی و استانی با نگاه محله محور سعی دارند تا نیازمندی خانواده‌های بی‌بضاعت را رفع کنند.

وی اظهار داشت: مرکزنیکوکاری «سمت خدا» و ویژه برنامه سمت خدا، با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند، در اقدامی خداپسندانه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های گوشت قرمز کرده است.

مبشری تصریح کرد: در مجموع با مشارکت مرکز نیکوکاری سمت خدا با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام و سالمندان چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز، به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 6093271

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد