Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل دهدشت، سوق، چرام و لنده از طریق سد کوثر تعطیل شد تا در آستانه ۱۴۰۰ وعده مسئولان به فراموشی سپرده شود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف با جمعیت 240 هزار نفر در افق 1410 طراحی شده که مطابق برنامه انجام شده باید تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد ولی هنوز به نیمه راه نرسیده تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده و روستاهای اطراف با 240 هزار نفر شامل 153 هزار نفر شهری و 87 هزار نفر روستایی با هدف تامین تامین 16.94 میلیون مترمکعب سال 96 آغاز و طبق برنامه زمان بندی شده باید تا 1400 به بهره برداری برسد در حالی یک سال مانده به 1400 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار پروژه به دلیل طلب 40 میلیارد ریالی کار را تعطیل کرده است.

در این طرح در مجموع حدود 17 میلیون متر مکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای 860 لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود که از این مقدار به ترتیب 2، 12 و 4.8 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب شهری و روستایی استفاده می‌شود ولی طرح به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف 1345 لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را دارد.

اجرای خظ انتقال به طول 75 کیلومتر با لوله فولادی با اقطار یک هزار تا 300 میلیمتر، احداث جاده دسترسی به طول 70 کیلومتر، احداث 4 واحد ایستگاه پمپاژ، خرید لوله، شیرآلات و اتصالات و احداث تصفیه خانه به ظرفیت 1350 لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات فنی این پروژه بزرگ آبی است.

آذربایجان‌غربی|وزارت نیرو به بهانه کرونا پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی را تعطیل کرداز گوشه و کنار ایلام|2‌طرح آبرسانی در ایلام توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شودسخنگوی کمیسیون عمران مجلس: عملیات آبرسانی اراضی پایاب سد خداآفرین تسریع شود

تاکنون عملیات‌های مختلفی در این پروژه شامل خاکبرداری مسیر و عملیات خاکی به میزان 2 میلیون و 932 هزار و 290 متر مکعب در قطعه اول و سوم، اخذ تمام مجوزهای لازم، پایان خاکبرداری و پی کنی محل مخازن 3،4، و 5 و همچنین ایستگاه پمپاژ شماره 3، حفر کانال خط انتقال به طول 9 هزار و 840 متر، لوله گذاری به طول 9 هزار و 820 متر در قطعه اول، انجام عملیات خاکبرداری و پی کنی مخزن و ایستگاه پمپاژ شماره 2 و ادامه عملیات بتن ریزی و قالب بندی زهکش‌های کف و پیرامون انجام شده است.

آخرین برنامه و هدف گذاری در طرح پیش بینی اتمام و بهره برداری از فاز اول طرح شامل28 کیلومتر ابتدایی و تامین آب شهر دهدشت تا یایان سال مالی 98 بود که از قبل آن و تقویت تامین آب شرب شهر سوق از منابع فعلی علاوه بر تضمین و تامین اب پایدار هرد و شهرها دهدشت و سوق و روستاهای مسیر ، این مناطق حتی در شرایط خشکسالی دچار و یا مواجه باتنش ابی نشوند.

با وجود مشکلات اعتباری گریبانگیر طرح در  ماه‌های آغازین از افق پیش‌بینی شده عوامل اجرایی طرح با تغییر ناگهانی و به دور از انتظار و ترس از عدم اجرای  تعهدات اخلاقی مدیرعامل وقت آب منطقه‌ای، اقدام به تعطیلی کارگاه کرده و با این روند افق مناسبی برای طرح پیش بینی نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، با وجود پیگیری‌های مکرر موفق به انجام مصاحبه با عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشدیم.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری کهگیلویه و بویراحمد آب و هوا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد آب و هوا استانداری کهگیلویه و بویراحمد آب و هوا کهگیلویه و بویراحمد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰