Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صدها نفر از دوره‌های پسادکتری از حمایت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران  کشور در مراسم رونمایی از نخستین دوره پسادکتری فناورانه که بعد از ظهر امروز در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برگزار شد، گفت: طی یک سال و خرده‌ای که مدیریت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور  را برعهده داشته‌ام، سعی شده توجه ویژه‌ای به دو موضوع داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین موضوع فارغ‌التحصیلان جوانی هستند که در حوزه پژوهش بسیار توانا هستند اما فرصت‌های پژوهشی پیش روی آنها بسیار کم است.

وی افزود: موضوع دیگری صنایعی هستند که با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند اما پژوهشگران برای حل آنها درگیر نمی‌شوند. بنابراین لازم دیدیم که فرصت و زمینه‌ای همکاری میان این دو بعد را فراهم کنیم‌. برنامه‌های متعددی برای تحقق این امر طراحی شده است تا با تمرکز بر هر دو بعد این مشکلات را رفع کنند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران  کشور بیان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از دوره‌های پسادکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور استفاده کرده‌اند. سقف پرداخت‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته است. همچنین کیفیت دوره‌های پسادکتری به شدت افزایش پیدا کرده است. همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور  با بنیاد ملی نخبگان و ۱۳ دانشگاه‌های برتر کشور برنامه‌هایی طراحی کرده است.

افتخاری ادامه داد: ایده اصلی ارائه دوره‌های پسادکتری فناورانه این است، پرداختن و پژوهش در خصوص مسائل و مشکلات مورد نیاز صنعت است. به عبارت دیگر از صنعت بخواهیم مشکلات و مسائل خود را بیان کند تا پژوهشگران راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند. صورت مسئله در قالب فراخوان ارائه شود تا پژوهشگران برای حل آن اقدام کنند و داوری این برنامه نیز بر همین مبنا صورت بگیرد.

وی افزود: این پتانسیل و نگاه در برخی از مجموعه‌های صنعتی وجود دارد. بنابراین صندوق تصمیم گرفت برای ایجاد و شکل‌گیری زبان مشترکی میان صنعت و دانشگاه بکوشد. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: در این فراخوان‌ها از پژوهشگران می‌خواهیم طرح‌های پژوهشی مرتبط برای حل این مشکلات را در سامانه به نشانی rtms.insf.org بارگزاری کنند. تا ۳۰ طرح مورد حمایت مشترک صندوق و شرکت صنعتی بارز قرار می‌گیرد. بدین ترتیب فارغ التحصیل فرصتی پیدا می‌کند تا در فضای واقعی صنعت فعالیت کند و خود را به صنایع مختلف معرفی کند.

وی ادامه داد: نقش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور کمک به ایجاد و شکل‌گیری فضای میان دانشگاه و صنعت است، بعد از این مرحله به تصدی‌گری صندوق نیازی نخواهد بود. هزینه‌های دوره‌های پسادکتری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و شرکت صنعتی تقسیم می‌شود. پیگیری استقرار در فضای صنعت پژوهشگران برعهده شر‌کت صنعتی است. صندوق سعی می‌کند با کاهش هزینه‌ها فرصتی را برای پژوهشگران ایجاد کند تا راهیابی به حوزه صنعت راحت‌تر شود.

افتخاری در خصوص حمایت از پژوهشگران بیان کرد: طیف حمایت‌ها با توجه به استانداردهای صندوق و استانداردهای شرکت صنعتی طیف مشخص می‌شود که در این پروژه ۳۶ تا ۶۰ میلیون تومان به علاوه هزینه‌های آزمایشی است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مطرح کرد: قرارداد جامعی میان شرکت و صندوق بسته می‌شود که تعهدات خاصی در ان مطرح می‌شود. مالکیت فکری طرح و نتابج آن به شرکت صنعتی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/۴۰۲۱

 

منبع: آنا

کلیدواژه: فارغ التحصیلان صندوق حمایت از پژوهشگران رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دوره های پسادکتری شرکت صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان‌، گفت: ظرفیت و زیرساخت کافی برای به‌کارگیری و اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته مامایی وجود ندارد. - اخبار استانها -

علیرضا مدرکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه جمعیت ماماهای کشور بیش از 70 هزار نفر است، اظهار داشت: ماماها  نیروهایی هستند که برای مراقبت‌های قبل از بارداری، بارداری و زایمان طبیعی تربیت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر نقش ماماها کمتر شده است، تصریح کرد: اخیرا عمده ماماها در قالب مامای همراه فعالیت دارند و مطب داری ماماها به حداقل رسیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 120 مطب مامایی فعال است، گفت: 420 ماما در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشغول به کارند و بیش از 100 ماماهم دارای پروانه هستند.

مدرکیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر خدمات مراقبت از مادران باردار به صورت گسترده و در سطح بسیار بالایی ارائه می‌شود، بیان کرد: این خدمات حاصل زحمات قشر ماما و پزشکان زنان و زایمان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زایمان‌های ایمنی داریم و در این زمینه جزو کشورهایی هستیم که حرفی برای گفتن داریم، تصریح کرد: پس باید برای اشتغال نیروهای مامایی تلاش بیشتری شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه ماماها بخش بزرگی از جامعه پزشکی ما هستند، گفت: هنوز نتوانستیم به اندازه ظرفیت پذیرش این رشته مشاغل آن‌ها را هم تضمین و تامین‌کنیم.

مدرکیان با بیان اینکه خدمات مامایی پوشش بیمه‌ای ندارد، تصریح کرد: بارها درباره این مشکل پیگیری‌هایی انجام شده، اما در مقابل مقاومت‌هایی وجود داشته که مانع از انجام آن شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخدام مامایی در بخش دولتی محدود است، گفت: در بخش خصوصی هم فضای کار فراهم نیست و درصد زیادی از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مامایی یک رشته سخت است و فارغ‌التحصیلان آن افرادی باسواد و توانمند هستند، عنوان کرد: باید یا ظرفیت پذیرش این رشته را کاهش دهیم و یا بستر مناسبی برای اشتغال این قشر را فراهم‌ کنیم.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور