Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در مواجهه با زلزله از پیگیری شناسنامه فنی ساختمان‌های با قدمت بیش از ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی مدیران دستگاه های اجرایی و علمی به منظور بررسی و رفتارشناسی گسل های تهران با اشاره به محوریت این جلسه اظهار داشت: نشست تخصصی با حضور اساتید زلزله شناسی دانشگاه های استان تهران در حوزه زمین شناسی، رفتار شناسی گسل ها و نقشه‌برداری برگزار و مباحثی مطرح شد تا آمادگی و ارزیابی از مسائل پیرامونی زلزله بر اساس تشریک مساعی و تبادل نظر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله، زمان مشخصی ندارد باید تدابیر لازم اتخاذ و آمادگی فراهم شود تا خسارت ها به حداقل برسد، به علاوه قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی دارد و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

استاندار تهران سپس بیان کرد: رفتارشناسی گسل های تهران شامل گسل مشاء، شمال تهران، ری، پاکدشت و ملارد انجام می شود و همه دستگاه هایی که در مورد زلزله تکلیف دارند باید آمادگی داشته باشند و در این زمینه از آن‌ها مطالبه گری داریم.

محسنی بندپی با اشاره به پیگیری برنامه های بلندمدت جهت پیشگیری از مخاطرات گفت: ارزیابی از ۲۴۶ هزار منزل روستایی صورت گرفته و منازلی که نیاز به مقاوم سازی دارند احصا شده و این اقدام در شهر تهران نیز پیگیری می‌شود، در این راستا با پیگیری شناسنامه فنی برای ساختمان هایی با بیش از ۲۰ سال قدمت نسبت به مقاوم سازی منازل غیر ایمن اقدام می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بندپی تاکید کرد: در زلزله اخیر آمادگی دستگاه‌های مختلف اعم از هلال احمر، اورژانس و غیره محقق شد، البته باید اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را برای اطمینان خاطر شهروندان فراهم کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0033h5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار تهران دستگاه ها گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان در بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی در دست ساخت شهر خرم آباد گفت:تا پایان شهریور معاونت عمرانی استانداری باید به طبقه اول ساختمان استانداری منتقل شود.
 ابوطالب شفقت با اشار به پیشرفت ۶۸ درصدی ساختمان استانداری لرستان افزود:ساختمان استانداری در ۱۱  طبقه در حال ساخت است و برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 استاندار لرستان همچنین در بازدید از هتل صخره ای خرم آباد گفت:دستگاههای اجرایی و شهرداری باید موانع کار را برای سرمایه گذار پایه کار این طرح که شامل جاده ی دسترسی و تأمین زیر ساختها است در اسرع وقت مرتفع کنند.
هتل صخره ای خرم آباد در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا ساخته شده و در اجرای آن یکصد اتاق ،سه سالن یک هرار نفری و باند بالگرد طراحی شده است. 
 دکتر  ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع مسکونی و تجاری کیو خرم آباد هم افزود: فرابند شروع بکار این طرح فراهم شده است . این طرح  در زمینی به مساحت  ۱۶ هزار متر با همکاری  شهرداری خرم آباد و بنیاد اقتصادی کوثر  شروع شد که چند سالی است تعطیل  است . 
  استاندار لرستان همچنین در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و اقتصادی شهر خرم آباد ضمن دعوت از سرمایه گذاران وخیران برای مشارکت در توسعه  استان گفت:پیگیری مطالبات مردم ،مشارکت و آموزش دادن مردم وجوانان برای توسعه استان  است.
دکتر شفقت همچنیت امروز از محل برگزاری کنکور سراسری بازدید کرد .
 بیش از ۳۵ هزار دانش آموز لرستانی در این مرحله در کنکور سراسری شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





دیگر خبرها

  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران