Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان محلات، اظهار کرد: یکی از معضلات در شهرستان محلات به ویژه برای پرورش دهندگان گل و گیاه مصادف شدن اوج فعالیت‌ها آنها در ماه‌های اسفند و فروردین با شیوع کرونا بود که از این بابت متحمل خسارت شدند.

وی ادامه داد: تمامی تولیدات پرورش دهندگان گل و گیاه به ویژه افرادی که پرورش گل‌های شاخه بریده مشغول بودند، به سبب شیوع بیماری کرونا و قرنطینه از بین رفت به طوری که با نبود مصرف گل و گیاه مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان خسارت وارد شده به واحدهای گل و گیاه استان مرکزی بر اثر شیوع کرونا نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است، برخی از گل کاران تمام هستی خود را فروختند تا از فروش گل و گیاه درآمدی کسب کنند.

آقازاده بیان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده در خصوص جبران خسارت وارد شده از کرونا به پرورش دهندگان گل و گیاه توسط نماینده شهرستان، تولید کنندگان و سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه مقرر شد، درباره موضوع اشاره شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت‌های لازم صورت پذیرد.

وی افزود: البته مکاتباتی برای جبران خسارت صورت گرفته و وزیر جهاد کشاورزی نیز با رئیس جمهور در این حوزه صحبت کرده است. امیدواریم با انجام این اقدامات بتوان میزان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

استاندار مرکزی در ادامه به بازدید از شهرک پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم توسط سازمان جهاد کشاورزی و استانداری استان تأمین شده و ظرف یک سال آینده باید این شهرک فعال شود.

آقازاده افزود: در این جلسه مقرر شد، در کمتر از یک ماه آینده زمین‌های تعیین شده به متقاضیان بخش خصوصی در این شهرک اعطا شود تا عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: میزان آب مصرفی شهرک پرورش ماهیان زینتی که ۲ لیتر بر ثانیه است هم کمتر از دو هفته باید تأمین شود. با بهره برداری از این شهرک استان مرکزی می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید کننده ماهیان زینتی تبدیل شود و سالانه دهها میلیون یورو ارز آوری داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: احداث راه روستایی «یکه چاه» و سه روستای این مسیر از سال گذشته با تخصیص اعتباری به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان مطرح بود و اگرچه عملیات روکش آسفالت آن آغاز شده اما به کندی پیش می‌رود. در سال جدید اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و امیدواریم تا شهریور ماه ۹۹ بتوان بهره برداری از روکش آسفالت این مسیر را به شرط تأمین اعتبار انجام داد.

آقازاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی واحد صنعتی تولید نشاء در این شهرستان بیان کرد: این واحد صنعتی در زمینه تولید گیاهان و بذر گیاهان شاخه بریده که پیش از این از کشور هلند وارد می‌شد، فعالیت می‌کند که اکنون توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان آغاز شده است و امیدواریم تا یک سال آینده شهرستان با وجود این واحد صنعتی از واردات گل و گیاه کشور هلند بی نیاز شود و بتوان بخشی از تولیدات را به خارج از کشور صادر کرد.

کد خبر 4928954

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی ویروس کرونا گل و گیاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا زلزله ایلام کمک به نیازمندان بیرجند مواسات ماه مبارك رمضان گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش

سرهنگ "محمد رستمی"گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حریق یک باب مغازه در یکی از محلات شهرستان تالش، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه با حضور پلیس و عوامل امدادی در محل مورد نظر و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، این مغازه به علت نامعلومی دچار حریق شده است، افزود: حریق به طور کامل مهار شد و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش در پایان خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی و میزان دقیق خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند