Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:36:50 GMT

شورای شهر اراک همچنان سردرگم نامه های بی جواب!

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۵۲۴

شورای شهر اراک همچنان سردرگم نامه های بی جواب!

ایسنا/مرکزی در جلسه امروز شورای شهر اراک دوباره از نامه هایی سخن گفته شد که شورا برای شهرداری فرستاده و همچنان بی جواب مانده اند، نامه هایی که در جلسه هفته گذشته 150 مورد عنوان شده بود و اینگونه که امروز عنوان شد تعداد آنها به 160 مورد رسیده است.

سعید نادری امروز دوشنبه 29 اردیبهشت در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص بی پاسخ ماندن بیش از ۱۶۰ نامه شورا توسط شهرداری اراک بیان کرد: فلسفه وجودی شوراها پیگیری امور مردم است و تمامی مکاتبات نیز باید در این جهت صورت گیرد تا بتواند تاثیری در بهبود امور شهری و زندگی شهروندان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بهتر است موضع خود را در نوع مکاتبات با شهرداری مشخص کنیم، افزود: باید مشخص شود که هدف از مکاتبات چیست و شاید بهتر باشد در جلسه غیرعلنی در این خصوص صحبت شود.

نادری تصریح کرد: مقاومت شهرداری در قبال پاسخگوی به مکاتبات شورا کار درستی نیست، شورا مرجع بالادستی شهرداری است و وظایفی دارد و شهرداری نیز موظف به پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه اگر خواهان انجام امور به درستی هستیم باید الزامات شورا نیز توسط اعضا مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از این الزامات تمکین به خرد جمعی و نظر اکثریت است که باید اعضا به آن پایبند باشند و بهتر است اگر در پی شکل گیری رفتارهای منتهی به صلاح شهروندان هستیم به الزامات پایبند باشیم.

شان شورا در مکاتبات حفظ شود

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با اشاره به بررسی دلایل عدم پاسخگویی شهرداری به نامه و مکاتبات شهرداری در جلسات کمیسیون، بیان کرد: در این راستا ۱۶۳ نامه بی پاسخ شهرداری بررسی شد که از این میان ۶۰ نامه مربوط به مصوبات کمیسیون نبوده است در حالی که نامه ها باید یا مصوبات کمیسیون های شورا باشند یا مقررات شورا را منعکس کنند.

دکتر کاوه فلک افلاکی تصریح کرد: مدیران شهرداری برخی از نامه ها را مصداق دخالت شورا در کار اجرایی شهرداری می دانستند که منتهی به پاسخگویی نشده است، در حالی که باید همه نامه ها به هر شکلی بوده است از جانب شهرداری پاسخ دریافت می کرد.

وی حجیم بودن درخواست های مطرح شده در برخی نامه ها و موازی بودن برخی مکاتبات را از دیگر دلایل مطرح شده توسط مدیران شهرداری برای عدم پاسخگویی دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرداری موظف است هر نامه شورا را پاسخ دهد، اما به هرحال باید نامه به شکلی تهیه شود که شان شورا حفظ شود و موارد سلیقه ای و شخصی در آنها مطرح نباشد و ترجیح بر این است که مشروح این بررسی ها در جلسه غیرعلنی بیان شود.

شرکت پیمانکار آماده فعالیت برای جمع آوری پسماندهای عفونی

به گزارش ایسنا، در این جلسه موضوع فعالیت شرکت بخش خصوصی در قبال مدیریت پسماندهای عفونی شهر اراک مطرح شد و در همین راستا رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست اظهار کرد: سال گذشته هزینه جمع آوری و دفن هر کیلوگرم پسماند عفونی در شهر اراک ۲۴۰۰ تومان بوده است که امسال به دلیل اینکه بخش خصوصی به موضوع جمع آوری وارد شده هزینه دفن که توسط شهرداری انجام خواهد گرفت از رقم سال گذشته کسر شد.

فرزانه رحمتی با اشاره به اینکه هزینه دفن در سال گذشته ۸۴۰ تومان برای هر کیلوگرم بوده است که امسال با افزایش ۲۰ درصدی این نرخ به ۱۰۴۶ تومان رسیده است، افزود: شرکت پیمانکار موظف است برای دفن هر کیلوگرم پسماند عفونی بی خطر شده در شهر اراک که توسط شهرداری انجام خواهد شد ۱۰۴۶ تومان پرداخت کند و این توافق بین شهرداری و شرکت نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرکت باید کار خود را از اسفندماه در اراک آغاز می کرد اما به دلیل شیوع کرونا و اشتباه صورت گرفته در محاسبات و آنالیز هزینه دفن کار با تاخیر روبرو شد، گفت: این توافق در حال حاضر صورت گرفته است و شرکت نیز تمامی تجهیزات و دستگاه ها را خریداری کرده و آماده آغاز فعالیت است و به زودی انعقاد قرارداد با پزشکان انجام می گیرد.

اراک هم از بودجه های دولتی بهره مند شود

در این جلسه ایرج رضایی با اشاره به استفاده کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان از بودجه های دولتی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خود اظهار کرد: شهر اراک کلانشهر است و این عنوان به دلیل قرار داشتن این شهر در زمره هشت شهر آلوده انتخاب شده است. در این شرایط اراک می تواند از این امتیاز به مانند دیگر کلانشهرها از جمله اصفهان و تهران بهره مند شده و از بودجه های دولتی برای توسعه و ساماندهی ناوگان حمل و نقل خود استفاده کند.

وی افزود: شهر اصفهان موفق شده است به کمک دریافت اوراق مشارکت از سازمان برنامه و بودجه اقدام به خرید اتوبوس های غیرآلاینده کرده و با کمک تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نوسازی ناوگان تاکسی خود را به انجام برساند و خواستاریم که اراک نیز از این امتیاز بهره مند شود و در سال ۱۴۰۰ بتواند از این بودجه ها منتفع شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سید محمد میرعشقی مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی توضیحاتی در خصوص ظرفیت های بودجه جهت توسعه سیستم حمل و نقل درون شهری و دریافت امتیازات و بهره مندی از بودجه های دولتی مطرح کرد.

همچنین موضوع تعرفه ۱۰۴۶ تومانی دفن پسماندهای عفونی شهر اراک توسط سازمان مدیریت پسماند اراک با هشت رای به تصویب رسید.

در این جلسه علیرضا مرادی و پیمان رشیدی غایب بودند و محمدکریم شفیعی شهردار اراک به مانند هفته گذشته در صحن حضور نداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك بودجه های دولتی شورای شهر اراک نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری