Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@13:02:10 GMT

یک «شیر سفید» در هویزه به دنیا آمد/ توله از مادر جدا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۵۲۸

محمد صاکی در گفتگو با مهر اظهار کرد: تقریباً ۱۰ روزی از تولد توله یک شیر سفید در باغ‌وحش هویزه می‌گذرد. سال گذشته نیز دو قلاده شیر سفید متولدشده بود که چون رنگ آنها با بقیه شیرها متفاوت بود شیر مادر سمت این توله‌ها نرفته و آنها را به قتل رساند.

وی افزود: این بار به محض تولد توله شیر سفید، آن را از مادر جدا کردیم و با راهنمایی دامپزشکی در حال نگهداری از آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر جهش ژنتیکی شاهد تغییر رنگ این توله‌های متولد شده هستیم که نسبت به بقیه توله‌ها متفاوت شده‌اند.

صاکی بیان کرد: باغ‌وحش هویزه اوایل کار خود یعنی پنج سال قبل مجوز نداشت و حتی در جلسات مختلف با دادستانی پیگیر پلمب نیز شده بودیم. بعد از آن محیط زیست شهرستان به صورت جدی پیگیر اخذ مجوز شد که با تعامل شهرداری و توجه ویژه‌ای که به این باغ‌وحش داشتند، مجوز صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هویزه گفت: مسئولان باغ‌وحش نیز در حد توان خواسته‌های محیط زیست را برآورده کردند و قطعاً تا شرایط عالی نباشد هیچ تولیدمثلی صورت نمی‌گیرد. رسیدگی در این باغ‌وحش هشت هکتاری آنقدر خوب است که بیشتر گونه‌های آن از جمله شیر، خرس و کله بُز تولید مثل داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود گونه کفتار در این باغ‌وحش گفت: اکنون حدود در ۶ قلاده شیر نژاد آفریقا در باغ‌وحش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیر سفید یک گربه نادر از منطقه تیمباواتی (Timbavati) درافریقای جنوبی است که رنگ آن به سفید جهش یافته است.

شیرهای سفید یک زیرگونه جدا نیستند و باور بر این است که برای قرن‌ها بومی منطقهتیمباواتی در افریقای جنوبی هستند. با این وجود اولین و قدیمی‌ترین مشاهده ثبت شده به سال ۱۹۳۸ برمی‌گردد. تا قبل از سال ۲۰۰۹ و آزادسازی اولین قبیله شیرهای سفید به حیات‌وحش، باور بر این بود که آنها نمی‌توانند در حیات‌وحش زندگی کنند. به این دلیل است که هنوز اکثریت شیرهای سفید در باغ‌وحش‌ها هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: شیر سفید باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوزن سفید

قضیه از این قرار بود که انسان‌ها به قصد گسترش مناطق شهرنشینی اقدام به قطع درختان جنگل کرده بودند. به پیشنهاد گورکن رهبری حیوانات را روباه قرمز عهده دار شد که از همه باهوش‌تر بود.

مسئولیت هدایت گروه به قورباغه محول شد چرا که به پیشنهاد او، حیوانات قصد داشتند، جنگل را به قصد رسیدن به یک زیستگاه طبیعی محافظت شده به نام «گوزن سفید» ترک کنند.

در فصل اول کارتون، حیوانات در تلاش برای رسیدن به پارک گوزن سفید بودند.

در فصل دوم، وقایع دشمنی بین حیوانات و روباه آبی به نام صورت‌زخمی، همسر و توله شان روایت می‌شد و در فصل سوم، شاهد حملۀ موش‌ها به پارک گوزن سفید و تلاش حیوانات در مبارزه با آن‌ها بودیم. 

گوزن سفید، (با عنوان انگلیسی: The Animals of Farthing Wood) به معنای حیوانات جنگل فارتینگ، یک مجموعهٔ کارتونی بریتانیایی بود که به سفارش اتحادیهٔ پخش برنامه‌های اروپایی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

این اثر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از نویسندهٔ انگلیسی «کالین دن» به کارگردانی «فیلیپ لکلرک» و «الفین لوید جونز» ساخته شده است.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • ویدئو| کاخ سفید مسجد شد
  • گوزن سفید
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • (ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد