Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گل ختمی یک گیاه چندساله است که معمولا به صورت خودرو رشد کند، اما با کاشتن بذر آن در باغچه یا گلدان می‌توانید یک گلدان زیبا از گیاه ختمی را داشته باشید.

گل ختمی بومی مناطق گرم، گرمسیری استوایی و نواحی گرمسیری بین دو مدار شمال و جنوب استوا است، گیاه ختمی انواع گوناگونی دارد و گل‌های آن به رنگ صورتی، قرمز یا سفید است، این گیاه چند ساله و معمولا رشد آن تا دو سال است، بعد از آن این گیاه از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کاشت گل ختمی ابتدا بذر آن را تهیه و خریداری کنید، سپس یک گلدان مناسبی انتخاب کرده و بذر‌ها را با فاصله در گلدان در میان خاک قرار دهید و به روی آن خاک ریخته سپس خاک را آبیاری کرده تا مرطوب شود، گلدان را در محیطی که دارای نور کافی باشد قرار دهید.

بذر ختمی بعد از دو هفته جوانه می‌زند، برای بهبود عملکرد گل از کود‌های آلی گل استفاده و دستورالعمل استفاده از محصول را دنبال کنید. اغلب هر ۱-۲ هفته یک بار از کود گل استفاده می‌شود.

در سال اول ممکن است گل‌های گیاه ختمی رشد کند. توجه داشته باشید که این گیاه به نور آفتاب احتیاج دارد و باید به طور منظم آن را آبیاری کنید.

معمولا در فاصله بین خرداد تا شهریور گیاه ختمی گل می‌دهد، بعد از پژمرده شدن گل‌ها، آن‌ها را از شاخه جدا کنید. هم‌چنین بعد از گل‌دهی باید ساقه‌ها را هرس کنید. این کار از ریختن بذر و جوانه زدن آن‌ها در کنار بوته جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید دانه‌ها را برای بهار آینده داشته باشید گل‌ها و چند ساقه را هرس نکنید.

بعد از پژمرده شدن گل‌ها، آن‌ها را از شاخه جدا کنید. هم‌چنین بعد از گل‌دهی باید ساقه‌ها را هرس کنید. این کار از ریختن بذر و جوانه زدن آن‌ها در کنار بوته جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید دانه‌ها را برای بهار آینده داشته باشید گل‌ها و چند ساقه را هرس نکنید. گل‌های ختمی در فصل زمستان به خواب می‌روند. برای جلوگیری از بیماری زنگ، همه ساقه‌ها و برگ‌ها را در زمستان قطع کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا گیاه اسطوخودوس را در خانه هم می‌توان کاشت؟

نکات مهم درباره نگهداری گیاه بنجامین در منزل

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کاشت گیاه داشته باشید گیاه ختمی گل ختمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی درباره تربیت فرزندان گفت: آشنایی با احکام و مفاهیم اسلامی همانند ذکر و نام خداوند، نماز و روزه و ... باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور به کودک گفته شود تا درون کوک نهادینه شده و درک آن آسانتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی