Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و دبیر ستاد زکات استان، گفت: تعداد 300 پایگاه در این استان به منظور جمع‌ آوری زکات فطریه مردم این استان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در دیدار با محمد فتاحی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در خصوص جمع آوری زکات فطریه گفت: تعداد 300 پایگاه در این استان به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم این استان تدارک دیده شده است به همین منظور تعداد 50 هزار پاکت مخصوص جمع آوری فطریه در بین مردم استان در حال توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با عنوان اینکه تبلیغ در زمینه پرداخت زکات فطریه و آگاهی بخشی به مردم در زمینه جزئیات پرداخت فطریه از ضروریات است افزود: توسط ستاد زکات استان تعداد 2 هزار و 500 پوستر تبلیغاتی در این زمینه در سطح استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع زکات فطریه دارند، از فرمانداران و بخشداران نیز انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.

قنبر موسی‌نژاد تصریح کرد: صرفاً موسساتی مجوز جمع آوری زکات فطریه در این استان دارند که قبلا مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده است، از نیروی انتظامی درخواست داریم با آن‌هایی که بدون داشتن مجوز از ستاد زکات استان اقدام به جمع آوری زکات فطریه می‌کنند برخورد و از اینکار ممانعت به عمل آورد.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی موسسات خیریه هر ساله برای جمع آوری زکات وارد عمل می‌شوند و درخواست می‌دهند گفت: در این زمینه از سازمان بهزیستی درخواست داریم نسبت به صدور مجوزها در این زمینه بررسی‌های لازم را به عمل آورده و صرفا موسساتی را به دبیرخانه استان برای اخذ مجوز معرفی کنند که سال‌های قبل عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه همه جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات فطریه را در اختیار داشته گفت:صندوق‌های جمع آوری زکات نیز باید لوگو و پوستر مخصوص دبیرخانه ستاد زکات استان روی آنها چسبانده شده باشد.

دبیر ستاد زکات استان افزود: جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مبالغ جمع آوری شده را همان روز به حساب دبیرخانه ستاد زکات واریز کنند، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه نیز توسط دبیرخانه ستاد زکات بلافاصله برای توزیع در بین نیازمندان  در اختیار جمع آوری کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی  نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه مبلغان مذهبی در 120 نقطه استان در طول ماه مبارک رمضان حضور داشته‌اند گفت: برای برپایی نماز عید سعید فطر در حدود 120 نقطه  از استان آمادگی داشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات استان ایلام کمیته امداد فطریه جمع آوری زکات فطریه ستاد زکات استان مخصوص جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان

سرهنگ امیر انتظامی نیا گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت خودرو‌های شوتی اکیپی از عوامل فرماندهی انتظامی بخش فلارد در محل محور مواصلاتی یاسوج به لردگان اقدام به برپایی ایست و بازرسی کردند که به یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید

کشف محموله سیگار خارجی قاچاق در خانمیرزا

فرمانده انتظامی لردگان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۷۶۰ پاکت به تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.

وی اضافه کرد: محموله دخانی کشف شده به اداره دخانیات استان تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها