Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:59:05 GMT

چرای بی رویه دام در مراتع استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۸۵۵۸

چرای بی رویه دام در مراتع استان خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حاجی عالی محمودی رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه مراتع در مهار سیلاب‌ها اهمیت دارند، گفت: حفاظت از مراتع در حقیقت نگهداری از آب و خاک است. وقتی پوشش گیاهی وجود داشته باشد هنگام بارش باران موجب استفاده درست گیاهان، ذخیره آب و کم شدن رواناب‌ها را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به منظور استفاده از مراتع برای چرای دام افراد باید دارای پروانه باشند و در غیر این صورت و یا مازاد بر مجوز بر اساس نرخ سال، ۲۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. ضمن آنکه متاسفانه چرای دام در خوزستان ۳ تا ۵ برابر بیشتر انجام می‌شود که بسیاری از مسائل به وجود آمده در این زمینه به دلیل چرای دام های استان‌های چهارمهال و بختیاری، اصفهان و لرستان است.

عالی محمودی با اشاره به نظارت لازم در گلوگاه‌های کوچ عشایر بیان داشت: پروژه‌ای مهم در استان در حال اجرا است با عنوان تقسیم بندی مراتع استان. هنگام وجود زیاد دام یا دامدار در مراتع، استفاده حداکثری از منابع را در پی خواهد داشت. ضمن آنکه مراتع مناطق مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی هستند و خاصیت آن فقط تولید علوفه دام نیست بلکه اهمیت زیست محیطی دارد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان چرای بی رویه دام چرای دام در مراتع پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • لبه تیغ
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود