Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در پایگاه هوایی الوطیه که توسط این نیروها از چنگ تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی خارج شده تسلیحات فرانسوی و اماراتی یافتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت که نیروهای وفاق ملی لیبی در حال حاضر در بهترین وضعیت خود هستند و کشورهای حامی حفتر متوجه شدند که دل بستن به حفتر رهاوردی جز باخت و شکست نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خالد الشمری» در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» گفت: «کشورهایی غربی کانال‌های تماس با دولت وفاق را گشودند در حالی که امارات هنوز به حفتر امید بسته است».

المشری گفت: «نیروهای دولت وفاق ملی لیبی سلاح و تجهیزاتی را در پایگاه هوایی الوطیه یافتند که متعلق به کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه و امارات بود».

یک مقام بلندپایه دولت لیبی هم گفت که شورای ریاستی همچنان برای بررسی اقدامات آتی در حال برگزاری جلساتی است  و این شورای به طرح و برنامه نظامی خود ادامه می‌دهد تا تسلط بر همه خاک لیبی را تکمیل کند.

 نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز از سلطه بر پایگاه هوایی «الوطیه» و خروج نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از آن خبر دادند.

پایگاه الوطیه، پایگاه الوطیه بزرگ‌ترین پایگاه نظامی واقع در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس است و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استراتژیک تحت سیطره نیروهای حفتر در غرب بود.

کشور لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی وفاق ملی حفتر دولت وفاق ملی نیروهای دولت ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا محموله بمب‌های دقیق برای ارسال به اسرائیل را نگه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به ارتش رژیم صهیونستی کرده، حالا نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن محموله‌های بمب‌های دقیق به اسرائیل را بمنظور ارسال یک پیام سیاسی، نگه داشته است.

یکی از دستیاران ارشد کنگره و دو نفر دیگر گفتند: مهمات برای ارسال به اسرائیل آماده بود که که خبر توقف آن به گوش رسید.

یک مقام صنعتی نیز گفت که دولت به بوئینگ گفته است که محموله را متوقف کند، زیرا تایید آن نه به دلیل فشار در زنجیره تامین، بلکه به دلایل سیاسی متوقف شده است.

رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت

روز گذشته رسانه‌‌ها به نقل از مسئولان اسرائیلی خبر دادند که ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله کمک‌های تسلیحاتی شامل مهمات را به دلیل اختلاف نظر در رابطه با عملیات رفح را به تاخیر انداخته است.

به نوشته این رسانه‌ها این اولین باری است که بعد از 7 اکتبر دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای ارتش اسرائیل می‌کند.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی از عدم دسترسی به این مهمات ابراز نگرانی کرده و مسئولین اسرائیلی نیز در تلاش هستند تا علت دقیق این تاخیر را جویا شوند.

انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است