Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@05:55:05 GMT

به زندگی باز می‌گردیم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۳۳۵

به زندگی باز می‌گردیم

انسان موجودی اجتماعی است و طبیعی است که همه مردم دوست دارند به زندگی که قبل از شیوع بیماری کرونا داشتند بازگردند. اینکه نیازهای روحی و روانی مردم در حضور جمع برآورده شود بسیار مهم است و به‌همین دلیل مردم تمایل و حتی آرزو دارند که دوباره به شرایط قبلی بازگردند.

البته این بازگشت نیازمند بسترسازی‌هایی از لحاظ بهداشتی است تا این اطمینان به مردم داده شود که اگر در جامعه حضور داشته باشند خطری تهدیدشان نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند براساس آنچه هر روز در شهرها می‌بینیم مردم کم کم دارند به شرایط قبل برمی‌گردند و در مراکز خرید و فروشگاه‌ها حضور دارند. همه اینها نشان‌دهنده این است که لازمه زندگی کردن حضور در اجتماع است و کسی به‌صورت فردی نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد. البته شاید برای حضور در مراکز فرهنگی مانند سینماها، تماشاخانه‌ها و گالری‌ها مردم ابتدا کمی استرس و ترس را تجربه کنند. به همین دلیل هم بستر مناسبات اجتماعی را باید مسئولان فراهم کنند و اگر این اتفاق بیفتد و تمام این تمهیدات اندیشیده شود بازگشت به زندگی قبلی دور نیست و حتماً اتفاق خواهد افتاد. مهم‌ترین بستری که لازم است فراهم شود امن کردن این مراکز از لحاظ بهداشتی است. اینکه ماسک و دستکش بین مردم توزیع شود، فاصله‌ها رعایت شود، در صندلی‌های سینما و تماشاخانه‌ها این فاصله گذاشته شود و مردم اطمینان پیدا کنند که وارد یک فضای ضدعفونی شده می‌شوند. این اطمینان‌ها از لحاظ اجتماعی و روانی مهم است تا مردم مطمئن شوند که با حضور در این مراکز آسیبی متوجه آنها نخواهد شد.
این تمهیدات به مردم آرامش روانی می‌دهد. البته شاید ابتدا با کمی ترس دوباره به این مراکز فرهنگی بازگردند اما به مرور این ترس از بین می‌رود. هرچند که اکنون هم به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از مردم کمتر نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند. در جامعه و بین مردم بی‌خیالی خاصی وجود دارد. یک بی‌خیالی جمعی که نشان می‌دهد مردم از طولانی شدن دوره این بیماری و نکاتی که باید رعایت کنند خسته شده‌اند. البته این بی‌خیالی می‌تواند نشان دهنده این هم باشد که مردم زیاد در معرض تنش و هیجان هستند و این تنش‌ها آنها را خسته کرده است و خستگی مفرط اجتماعی در جامعه حاکم شده است. با همه این موارد می‌شود پیش‌بینی کرد که در صورت بازگشایی مراکز فرهنگی اگر مسئولان بتوانند به مردم اطمینان بدهند خطری آنها را در این مراکز تهدید نمی‌کند و از لحاظ بهداشتی در امنیت قرار دارند، باز هم شاهد حضور مردم در سینماها، سالن‌های نمایش و سایر مراکز فرهنگی خواهیم بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراکز فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجتماع امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر اشتری روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری «اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌های کرج» اظهار کرد: این اجتماع جمعه  ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۷ عصر در زمین چمن ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی- مذهبی ۱۲ کمیته تشکیل شده و از نمایندگان تشکل‌ها و ادارات مختلف کرج دعوت به عمل آمده تا در جلسات مربوطه شرکت کنند.

وی توضیح داد: البته با توجه به اینکه همه مردم علاقه خاصی به امام هشتم شیعیان دارند، بیشتر بر مشارکت گروه‌های مردمی در این اجتماع متمرکز شده است و قطعا شاهد حضور اقشار مختلفی در این رویداد خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای برقراری امنیت، شکل پذیرایی، نحوه حمل و نقل شرکت کنندگان و ... صورت گرفته و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این اجتماع باشیم.

رئیس ستاد مردمی اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها توضیح داد: در این رویداد شاهد بخش‌های مختلفی چون برپایی غرف فرهنگی، نقاشی، عکاسی و ... هستیم و علاوه بر این، از مهمانان ویژه برای حضور در این اجتماع دعوت می‌شود

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود