Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: شایعاتی این روزها در شهرستان‌های استان مطرح می‌شود، به‌طور مثال آلوده بودن یک پاساژ یا مجتمع تجاری یا یک اداره، مردم به این شایعات توجه نکنند.

دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ۲ هزار و ۹۴۸ نفر از شروع خطر اپیدمی به‌عنوان بیمار حاد تنفسی در هرمزگان بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۳۰ نفر ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ۱۳۳ نفر همچنان بستری هستند که ۸۸ نفر ایزوله، ۲۲ نفر در ICU هستند و ۲۳ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

فرشیدی ادامه داد: از این تعداد و برخی از افراد به‌صورت سرپایی که ۱۲ هزار و ۲۳۳ نفر بودند تاکنون به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد افرادی که مورد مثبت کرونا تلقی شده‌اند، هم بیماران علامت‌دار و هم بیماران بدون علامت هستند که هر دو گروه قرنطینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: نداشتن علائم بیماری، دلیل بر این نیست که افراد مثبت می‌توانند از فضای قرنطینه خارج شوند و قرنطینه باید جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: شایعاتی این روزها در شهرستان‌های استان مطرح می‌شود، به‌طور مثال آلوده بودن یک پاساژ یا مجتمع تجاری یا یک اداره، مردم به این شایعات توجه نکنند.

فرشیدی بیان کرد: منبع دریافت اطلاعات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی بیماری کووید ۱۹ است که اطلاعات صحیح را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بازار ماهی‌فروشان بندرعباس بعد از گندزدایی و درمان مناسب شاغلین، شروع به فعالیت کرده است و شهروندان می‌توانند با خیال راحت و رعایت نکات بهداشتی از این بازار ماهی تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ١٣ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا تشکیل شده گفت: با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان که قریب به ٢ میلیون دنبال کننده داشته‌اند برخورد شده است.

وی، برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم را مطالبه‌ی مسئولان عالی قوه قضائیه و مردم دانست و افزود: با توجه به گستردگی دامنه نفوذ، تنوع تکثر رسانه‌ای و فعالیت برخی ادمین‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و غیره در خصوص تشویش اذهان عمومی، هتک هیثیت و نسبت دادن اعمالی خلاف واقع به شخص حقیقی یا حقوقی، ترویج بی‌بند و باری و مبارزه با عفاف و حجاب در فضای مجازی، دادستان به عنوان مدعی العموم علیه افرادی که مبادرت به ارتکاب جرم در فضای مجازی نموده و اهداف دشمن را ترویج می‌کنند اعلام جرم می‌نماید.

وی با تأکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای افزود: ایجاد امنیت روانی، سالم‌سازی و پاک‌سازی فضای مجازی مطالبه به حق مردم و از مظاهر تأمین حقوق عامه است و در سامانه ارتباط مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیام‌های متعددی از گزارش این موضوعات وجود دارد که در بیانات مقام معظم رهبری (حفظ الله) نیز به رعایت این امر اشاره شده است.

دادستان کرمان همچنین به برخی از اقدامات مدیران صفحات فضای مجازی در خصوص انتشار کلیپ‌هایی با موضوع تمسخر حجاب و به سخره گرفتن برخورد قانونی با فعالین عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: شعبه و قاضی ویژه جهت رسیدگی به جرایم ترویج‌کنندگان بی‌عفتی و بی‌حجابی اختصاص داده شده و برای این افراد، پرونده قضائی تشکیل و متهمین تحت قرار نظارت قضائی نیز از فعالیت در فضای مجازی برای مدت معین محروم شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم متدین و انقلابی کرمان است اظهار داشت: با راه اندازی کمیته امنیت روانی در دادسرا، نظارت مستمر بر برهم زنندگان امنیت روانی مردم و مقابله با بزه‌های باندی در فضای مجازی، رصد و کشف جرم و تشکیل پرونده در دستور کار است.

کد خبر 6098244

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت