Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی در حضور نناد لالوویچ به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد که کمیل قاسمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در این جلسه به صورت مجازی شرکت کرد.

بر همین اساس کمیل قاسمی در جلسه مجازی کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: در کشور ما بعد از شیوع ویروس کرونا اردوها تعطیل شده و ورزشکاران انفرادی در منازل و فضای باز کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بعضی از آنها که به سالن دسترسی دارند، بصورت غیر عمومی از سالن های محلی هم استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در ایران به نظر می رسد مانند بسیاری از کشورهای دنیا، دولت هم کم کم شرایط فعال شدن اماکن ورزشی را مهیا کرده است و احتمالا بعضی از مسابقات مثل فوتبال از یک ماه آینده شروع خواهد شد. همچنین فکر می کنم سایر رشته های ورزشی نیز برنامه های خود را تا یک ماه دیگر اعلام می کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این مدت، نگرانی ورزشکاران ایرانی، مخصوصاً کشتی گیران و رشته های مبارزه ای که نیاز به سالن دارند، دور شدن از شرایط آمادگی و برنامه های فنی و تمرینی آنها است. این نگرانی و مشکل به دلیل نیاز به تشک تمرین برای کشتی گیران چند برابر دیگران می باشد. مربیان و به ویژه کادر فنی تیم های ملی هم بدلیل اینکه نمی توانند با کشتی گیران کار کنند، به شدت دغدغه دارند.

بنا براین‌ گزارش کمیل قاسمی در ادامه این جلسه پیشنهاداتی را به شرح زیر ارائه کرد: ۱- هر چه زودتر اتحادیه جهانی با رعایت ملاحظات بهداشتی برنامه مسابقات خودش را اعلام کند. به هر حال این روزها مردم دنیا از خانه بیرون آمدند تا فعالیت های عادی را از سر بگیرند و در حال تمرین همزیستی هوشیارانه با ویروس کرونا هستند.

۲- با توجه به اینکه تمرین در فضای آزاد، از امنیت بیشتری نسبت به تمرینات سالنی برخوردار است، بهتر می باشد از سوی اتحادیه به فدراسیونهای ملی اعلام شود امکان انجام تمرینات کشتی را با پهن کردن تشک در بیرون از سالن ها، در کمپ های تیم های ملی و نیز مراکز اصلی تمرین در استانها در فضای آزاد فراهم کنند. کشتی گیران به خوبی می توانند روی تشک و در بیرون از سالن تحت نظر پزشکان و متخصصان بهداشت محیط، با یکدیگر تمرین کنند. به ویژه اینکه اکثر ما در ماه های گرم سال قرار داریم و انجام این موضوع برای خیلی از کشورها با پهن کردن تشک در فضای چمن و فضای باز امکان پذیر است.

۳- آخرین پیشنهادم هم این است که اتحادیه می تواند مثل بسیاری از تجربیات سالهای گذشته کشتی در دنیا، تا زمانی که محیط سالن ها به شرایط عادی برگردد مسابقات بین المللی را در فضای باز برگزار کند، تا امکان رعایت ملاحظات بهداشتی بیشتر باشد. مانند مسابقات جهانی سال ۱۹۵۹ تهران، مسابقات جهانی سال ۱۹۷۱ بلغارستان و یا بازی های آسیایی کشتی در سال ۱۹۸۲ دهلی هندوستان. به طور حتم این موضوع انگیزه انجام تمرینات را سریعتر به خانواده کشتی بر می گرداند و تنوع جالبی هم در برگزاری مسابقات کشتی ایجاد می شود. مطمئن هستم بعضی از رشته های ورزشی سالنی هم از این تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، الگو خواهند گرفت.

گفتنی است کمیل قاسمی (ایران)، جردن باروز (آمریکا)، اودونایو آدکورویه (نیجریه)، آرسن جلفالکیان (ارمنستان)، صوفیا ماتسون (سوئد)، ملونین نومونوی (فرانسه) و سان یان یان (چین) اعضای کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

امید نوروزی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی می‌شود؟

متن کامل وصیت‌نامه‌ جهان پهلوان تختی + سند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی اتحادیه جهانی کشتی کشتی گیران کمیل قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟

با حکمی که کمیته انضباطی اتحادیه جهانی درخصوص کشتی جنجالی چامیزو - بایراموف اعلام کرده، یکی از برترین داوران ژوری UWW المپیک را از دست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته اتحادیه جهانی رأی خود را درخصوص مبارزه نیمه‌نهایی 74 کیلوگرم کشتی آزاد گزینشی اروپایی اعلام کرد. با تأیید اشتباهات محرز داوری این مسابقه، هر چند نتیجه به سود چامیزو تغییری نکرد اما داوران این مسابقه همراه با ژوری نقره‌داغ شدند که سنگین‌ترین حکم در کنار داور اوکراینی، برای ابراهیم چی‌چی اوغلو داور سرشناس و باتجربه ترکیه صادر شد.

سایر نفرات از جمله بوعزیز و قاضی و رئیس تشک هم با محرومیت مواجه شدند اما تعلیق چی‌چی اوغلو، المپیک را از او خواهد گرفت؛ آن هم در حالی که او همراه با بوعزیز و کیسی آمریکایی، از جمله 6 عضو اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند.

اکنون سؤال این است چرا چنین حکم سنگینی برای چی‌چی اوغلو صادر شد؟ اعتقاد بر این است که تغییر داور این مبارزه، گمانِ بدی را برای اتحادیه جهانی ایجاد کرده که گروه داوری قصد تغییر نتیجه به سود کشتی‎گیر میزبان را داشتند.

این در حالی است که داوران از طریق سیستم به صورت رندومی برای یک مسابقه انتخاب می‎‌شوند اما گاهی هم ملیت بودن داور با کشتی‌گیر یا هر عامل دیگری منجر به دادن اطلاعات جدید به سیستم برای تغییر داور می‌شود که احتمالاً چنین اتفاقی نیز در باکو رخ داده اما برای کمیته انضباطی مسجل نشده تغییر داور مسابقه، صرفاً به دلیل شرایط طبیعی بوده و غرضی در این خصوص مطرح نبوده است.

این موضوع همچنان بهت داوران را به همراه داشته و برای‌شان باورپذیر نیست که داور خوب و با سابقه‌ای درخشان با چنین تنبیه بزرگی مواجه شود. آیا آنتونیو رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی می‌تواند در ماه‌های پیش رو کمیته انضباطی را مجاب کند که درخصوص کشتی چامیزو و بایراموف تخلفی صورت نگرفته و یک اشتباه غیرعمد منجر به تغییر نتیجه شده است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد