Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:27:03 GMT

ترامپ تهدید به لغو عضویت آمریکا در سازمان جهانی بهداشت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۰۹۵

ترامپ تهدید به لغو عضویت آمریکا در سازمان جهانی بهداشت کرد

به گزارش رسانه های آمریکایی، ترامپ در نامه ای خطاب به رئیس سازمان جهانی بهداشت، همچنین تهدید کرده است آمریکا ممکن است کمک مالی خود به این نهاد بین المللی را بطور کامل و برای همیشه قطع کند.

ترامپ که به دلیل ضعف عملکرد به ویژه در زمینه مقابله با شیوع کرونا در آمریکا، تحت فشار شدید افکار عمومی کشورش و جهان قرار دارد، در نامه اش خطاب به رئیس سازمان جهانی بهداشت، این نهاد را  به ضعف در مقابله با شیوع کرونا و عدم استقلال آن در برابر چین متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود خطاب به  «تدروس عضانوم گبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus) دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نوشت: کاملا واضح است که گام های اشتباه شما و سازمان (تحت مدیریت) شما در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا برای جهان به شدت هزینه بار شده است، تنها راه پیشبرد سازمان بهداشت جهانی این است که نشان دهد از (دولت) چین مستقل است.

ترامپ در ادامه این نامه خطاب به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نوشت: دولت من هم اکنون گفت وگوهایی را  با شما درباره اینکه این سازمان چگونه دست به اصلاحات بزند آغاز کرده استف اما عملکردن سریعی را نیازمند است، ما زمانی برای تلف کردن نداریم.

شبکه خبری سی ان ان  گزارش داد: نامه رئیس جمهوری آمریکا خطاب به سازمان بهداشت جهانی درحالی ارسال می شود که شمار جانبخاتگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا از 90 هزار نفر گذشته و شمار مبتلایان به این ویروس نیز از 318 هزار نفر گذشته است.

رئیس جمهوری آمریکا درادامه نامه فرافکنانه خود به سازمان بهداشت جهانی نوشت: من نمی توانم اجازه دهم که دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی  به سازمانی پرداخت شود که آشکار در خدمت منافع آمریکا نیست.
این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: ترامپ ماه گذشته بطور موقت کمک مالی واشنگتن به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرده است، ترامپ در یک اظهار نظر گفته بود؛ آمریکا هر سال مبلغ  400 تا 500 میلیون دلار  به سازمان بهداشت جهانی کمک می کند اما این درحالی است که مشارکت چین دراین زمینه به سختی به 40 میلیون دلار می رسد.
بنابراین گزارش ، دبیرکل سازمان ملل نیز در پاسخ به این قضیه گفته بود؛ اکنون زمان قطع کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی نیست.
سی ان ان افزود: دونالد ترامپ  و دولت وی در ارتباط با مقابله با همه گیری ویروس کرونا به شدت تحت فشار و انتقاد قرار دارد.
تاکنون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به این نامه ترامپ پاسخی نداده است.
اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از از مرز چهار میلیون و 890هزار نفر گذشته و از این تعداد بیش از 320 هزار نفر جان باخته اند.
شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا نیز از یک میلیون و 550 هزار نفر گذشته و نزدیک به 92 هزار نفر جان باخته اند.

**1302**

برچسب‌ها دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت هزار نفر گذشته ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین