Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «لنین و انقلاب اکتبر» اثر فارل دابز و جیمز پی کانن  و ترجمه ایلمان سلطانی نسب در ۸۹ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان  توسط نشر طلایه پرسو منتشر شده است. طرح روی جلد این کتاب بخشی از نقاشی «سیاره جدید» اثر کنستانتینیوون است که در سال ۱۹۲۱ خلق شد. این نقاشی سمبولیک –نمادین یکی از اولین آثار در تجسم تصویری از «انقلاب اکتبر» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب از سه فصل تشکیل شده است. فصل اول و دوم، به قلم فارل دابز، به دینامیزم انقلاب روسیه و رهبری لنین می‌پردازد. می‌خوانیم که در بطن جنگ اول جهانی، دو انقلاب در روسیه تزاری رخ داد و اینکه چگونه طبقات مالک و سرمایه‌دار روسیه یک جنگ ضد انقلابی را شروع کردند.

در فصل سوم کتاب، سخنرانی جیمز کانن یکی از رهبران و بناین گذاران حزب کمونیست آمریکا است که در سال ۱۹۳۲ پس از هشت ماه اقامت در شوروی، در شهرهای مختلف آمریکا عرضه کرد. گزارش کانن که شاهد عینی وقایع گزاشش بود، عواقب ویرانگر فعالیت‌های ضد انقلاب روسیه و نیروهای مهاجم امپریالیستی را تشریح می‌کند.

فارل دابز در بخشی از این کتاب آورده است: هفتاد سال پس از اینکه مارکس و انگس مانیفست کمونیست را منتشر کردند، انقلاب اکتبر دولتی را به قدرت نشاند که کارگران را در تاسیس اولین حکومت کارگران جهان رهبری کرد. ظهور این دولت کارگران، از جهات بین‌المللی موجب معرفی ابعاد کیفی تازه‌ای در نزاع طبقاتی شد. برای اولین بار در تاریخ، حکومتی عاری از استثمارگران و بهره‌کشان بنیان گذارده شد. جامعه بورژوایی سابق- که اقلیتی صاحب امتیاز از کنترل و تسلطی که بر اقتصاد داشت در جهت حکومت کردن و چپاول توده‌های زحمتکش استفاده می‌کرد- از میان برداشته شده بود. ماکلیت وسایل تولید و توزیع، به شکل همگانی و دسته‌جمعی در اختیار کارگران و زحمتکشان قرار داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمونیست انقلاب اکتبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟