Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@11:55:10 GMT

امنیت کردستان ضامن امنیت همه جانبه ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۲۶۰

امنیت کردستان ضامن امنیت همه جانبه ایران اسلامی است

شاید گفت امنیت کردستان و آرامش و آسایش مردمان این دیار تضمین‌کننده امنیت همه جانبه ایران اسلامی است و در این راستا بنا بر احادیث و روایات متعدد دینی می‌توان گفت که هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کردستان نزدیک‌ترین استان مرزی به پایتخت و از جمله مهمترین استان‌های ایران از لحاظ طبیعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان مهم و کلیدی در غرب ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در معادلات ملی و بین‌المللی بوده و همواره دوستان و دشمنان ایران زمین نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته‌اند.

هر زمانی که کردستان در اوج عزت، توسعه و پیشرفت بوده است همزمان ایران نیز در اوج بوده و برکات توسعه کردستان همچون دندانه‌های یک چرخ به دیگر نقاط ایران نیز رسیده است و هر زمان نیز این منطقه با مشکلات و آسیب‌هایی روبرو بوده این مشکلات به دیگر نقاط کشور تسری پیدا کرده است.

شاید گفت امنیت کردستان و آرامش و آسایش مردمان این دیار تضمین‌کننده امنیت همه جانبه ایران اسلامی است و در این راستا بنا بر احادیث و روایات متعدد دینی می‌توان گفت که هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست.

آنچه در زندگی فردی و موقعیت اجتماعی، مایه و سرمایه قوام کارها و سامان یافتن امور است، امنیت و آسایش است واگر فکر، آشفته باشد، زندگی ناگوار است لذا اگر زندگی، آشفته و به هم ریخته باشد، لذت حیات اجتماعی چشیده نمی‌شود و اگر جامعه، ناامن و دچار آشوب باشد، نه قانون قابل اجراست، نه حکومت می تواند استحکام داشته باشد، نه حقوق افراد، قابل تأمین است و نه ثبات، بستر جریان سالم امور سازندگی‌ها و تلاش‌های فرهنگی خواهد بود!

جنگ و فتنه، یک جامعه را ناامن می‌سازد و تخریب و توطئه، آرامش را از مردم می‌گیرد لذا در جامعه ناامن، دین و قانون هم مجال تحقق و اجرا نمی‌یابد، افراد هم به انجام وظایف دینی توانا نیستند و زندگی‌ها تلخ و غیر قابل تحمل می‌شود.

امنیت نیز همچون تندرستی، از نعمت‌هایی است که تا هست، قدرش ناشناخته است و هنگامه بروز فتنه‌ها و آشوب‌هاست که ارزش نعمت امنیت، آشکار می‌شود.

باید به این مهم توجه کرد که برقراری امنیت پایدار موجود در کردستان امری ساده و پیش پا افتاده نبوده و برای تحقق این مهم هزاران نفر جان و مال خود را فدا کرده‌اند و مردم کردستان مجاهدت‌هایی به خرج داده‌اند که برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است.

 در این بازه زمانی که توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه مردم ایران به ویژه مردم مرزدار کردستان گسترش پیدا کرده است و نقشه‌های شوم دشمنان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود می‌طلبد که مردم بیش از هر زمانی از امنیت پایدار منطقه حراست نمایند چرا که آینده روشن و حرکت در مسیر توسعه کردستان در گرو امنیت بوده و بدون امنیت نمی‌توان به تحقق هیچ تحولی امید داشت.

طی چند سال اخیر به دلیل وجود امنیت پایدار و ستودنی در منطقه شاهد نوعی بی‌مبالاتی نسبت به حفاظت از این نعمت بزرگ الهی هستیم و می‌توان گفت نوعی بی‌توجهی از سوی مردم و مسئولان کردستانی به مبحث امنیت و خادمان این عرصه صورت گرفته و می‌گیرد که در این راستا می‌توان به کم‌توجهی مردم و مسئولان به رشادت‌های 3 شهید برومند کردستانی در اردیبهشت ماه سال99 و در ماه رمضان در شهرستان دیواندره و یک شهید مرزبانی در بانه اشاره کرد که این 4 شهید برومند کردستانی با نثار جان خویش از نعمت امنیت پایدار در منطقه حراست کردند اما رشادت‌های این بزرگواران با کمترین همراهی از سوی مردم، فعالان فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و حتی مدیران و مسئولان اجرایی مواجه شد و این امر را در اذهان متبلور کرد که دفاع از جان و مال مردم توسط خادمان عرصه امنیت به نوعی وظیفه ذاتی برای این بزرگواران تبدیل شده است و نباید قدردان آنان بود.

این تفکر القایی که به دلیل موج گسترده هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان در بین طیف گسترده مردم و مسئولان در استان کردستان و حتی سایر استان‌های مرزی کشور در حال گسترش است آسیبی جدی است که باید با حساسیت هرچه بیشتر به آن نگریست و می‌طلبد که مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی استان به چاره‌جویی برای آن بپردازند چرا که هرگونه کم‌کاری در این عرصه آسیب‌هایی جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امنیت پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند