Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@00:11:07 GMT

۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در تهران کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۳۸۹

به گزارش اکوفارس، تیمور پورحیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از احتکار خودروهای صفر و سازماندهی بازار خودرو، تصریح کرد: اخیراً گشت مشترک سازمان صمت با سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی در پی گزارشات مردمی سه پارکینگ را بررسی و طی آن در مجموع ۳۸۷ دستگاه خودرو سواری صفر کیلومتر کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی یکی از این پارکینگ‌ها در منطقه تهرانسر واقع شده بود که حدود ۱۳۸ دستگاه خودرو تولیدی شرکت سایپا، ۸۷ دستگاه تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۲ خودرو متعلق به شرکت بهمن در آن کشف شد.

پورحیدری از کشف یک پارکینگ دیگر در منطقه مهرآباد تهران خبر داد که ۳۰ خودرو ام وی ام تولید شرکت مدیران خودرو و ۳۰ خودرو متعلق به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در آن کشف شد.

همچنین به گفته این مقام مسئول پارکینگ سوم در محدوده خیابان انقلاب واقع شده بود که ۷۴ دستگاه خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۸ دستگاه تولید شرکت سایپا و سه دستگاه تولید شرکت بهمن در آن کشف شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری قضایی تحویل تعزیرات شده، تصریح کرد: بعد از اینکه پرونده‌ها تعیین تکلیف شود در صورتی که خودروهای ثبت نامی بوده باشد باید تعیین تکلیف و به صاحبان که ثبت نام کردند تحویل داده شود، در غیر این صورت در تعزیرات درباره جریمه و فرآیندهای قضایی تعیین تکلیف می‌شود.

نظارت بر قیمت‌ها، در انتظار دستورالعمل 

وی همچنین درباره نظارت بر قیمت‌های اعلام شده جدید برای خودرو نیز گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین نامه قیمت‌ها هستند و طی روزهای اخیر در این رابطه مکاتباتی با سازمان حمایت انجام شده و درخواست شد که اطلاعات قیمتی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها قرار گیرد تا نظارت بر قیمت‌هایی که به صورت قطعی اعلام می‌شود آغاز شود.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود، برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایران خودرو قیمت ها ثبت نام کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود ۳ دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه‌ام وی‌ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت ۵ بامداد محل به نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی