Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:30:51 GMT

انتخابات کانون وکلا 22 خرداد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۴۴۸

انتخابات کانون وکلا 22 خرداد برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: هفتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری استان اردبیل 22 خرداد برگزار خواهد شد.

علیرضا لطفی 30 اردیبهشت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: کانون وکلای استان اردبیل از سال 86 فعالیت خود را در مرکز استان شروع کرده و 6 دوره فعالیت را سپری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 22 خرداد امسال و از ساعت 14 تا 18 عصر در ساختمان کانون هفتمین دوره انتخابات برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری انتخابات در حال فراهم شدن است تا براساس آگهی که منتشر خواهد شد، وکلای واجد شرایط در این انتخابات شرکت کنند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل شرایط حضور وکلا را در این انتخابات یادآور شد و بیان کرد: وکلا با 8 سال سابقه و حداقل 35 سال سن بدون داشتن تخلف انتظامی درجه چهار به بالا می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند که البته برخی از وکلا با چهار سال وکالت و چهار سال قضاوت نیز حق کاندیدا شدن در این انتخابات را دارند.
لطفی افزود: بعد از ثبت نام کاندیداها هیئت نظارت شرایط عمومی و اختصاصی آنها را احراز خواهد کرد و افراد تائید صلاحیت شده می‌توانند کاندیدای انتخابات دوره هفتم باشند که در نهایت پنج نفر عضو اصلی و سه نفر نیز عضو علی‌البدل کانون وکلای دادگستری استان اردبیل انتخاب خواهند شد.

580 وکیل در اردبیل فعالیت می‌کنند


رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به فعالیت 580 وکیل و 130 نفر کارآموز اشاره کرد و گفت: کارآموزان باید 18 ماه دوره کارآموزی را سپری کنند تا بعد از تجربه‌اندوزی در امتحان کتبی و شفاهی شرکت کرده و با احراز نمره مدنظر به عنوان وکیل پایه یک فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.
لطفی در مورد آخرین تعرفه اعلام شده برای وکلا در ارائه خدمات مختلف به مردم گفت: اواخر اسفندماه آخرین آئین‌نامه در این زمینه تصویب و ابلاغ شده تا در عاوی مالی، غیرمالی و کیفری مدنظر قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در بیشتر موارد توافق طرفین تعیین کننده رقم وکالت خواهد بود که در استان اردبیل وکلای ما حتی کمتر از میانگین کشوری دریافتی داشته و خبری از دریافت رقم‌های کلان نیست.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل افزود: هرچند ظرفیت وکلای فعال در استان بیش از یک هزار نفر است اما همچنان وکالت اجباری و تخصصی نبوده و رتبه‌بندی وکلا نیز انجام نشده است.
لطفی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که فعالیت کانون وکلا را شاهد بودیم، به دلایل 100 نفر از وکلا پروانه خود را تودیع کردند که البته دلیل عمده آن پائین بودن درآمد امر وکالت بوده است.
وی با بیان اینکه اکثر وکلا در استان اردبیل پایه یک بوده و وکالت خود را به صورت متنوع انجام می‌دهند، تصریح کرد: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که وکلای ما براساس مدرک تحصیلی، سوابق و علاقه به شکل تخصصی وکالت کنند و در کنار آن رتبه‌بندی وکلا نیز اتفاق بیفتد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل با تعامل خوبی که با مجموعه قضائی استان داریم، شرایط ما بهتر از سایر مناطق است و حتی وکلا در مراجعه به محاکم قضائی به ویژه بازرسی‌های بدنی با تدبیر رئیس کل دادگستری استان با کمترین مانع و مشکل روبرو هستند.
لطفی بیان کرد: به صورت فصلی نشست مشترک رئیس کل دادگستری، دادستان‌ها و معاونین با اعضای هیئت رئیسه کانون وکلای استان برگزار می‌شود تا موانع و مشکلات احتمالی رفع شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كانون وكلا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر