Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا کلباسی» معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای آموزش مجازی مانند اغلب دانشگاه‌ها از سیستم LMS استفاده می‌کنیم. سایر دانشگاه‌ها مانند شهید بهشتی، شریف، علامه و... از این سیستم استفاده می‌کنند. البته ممکن است برخی از رسانه‌های غیررسمی دانشگاهی مانند اسکایت، واتس آپ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..برای آموزش مجازی بهره ببرند. در مجموع ما هم مانند سایر دانشگاه‌ها از همین قالب  استفاده کرده و در همین راستا حرکت می‌کنیم و قابلیت متمایزی نداریم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از سیستم LMS استفاده کنیم که خوشبختانه تا امروز آموزش مجازی پیشرفت نسبتا خوبی داشته است. سعی شد ترم جاری را کمی تطویل دهیم و تقویم دانشگاهی را حدود سه هفته جلوتر بردیم تا در ایامی که وقفه ایجاد شد، اساتید بتوانند کلاس‌ها را مدیریت کنند. 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه یک تقویم آموزشی جدید برای ترم جاری در نظر گرفته شده است، گفت: تقویم جدیدی را اعلام کردیم که براساس آن تا نیمه تیرماه کلاس‌های دانشگاه برگزار شود و بعد از آن از ۲۰ تیر امتحانات آغاز خواهد شد.

کلباسی درباره رایگان شدن اینترنت دانشجویان و اساتید توضیح داد: دانشگاه‌ها آدرس یک سری از سایت‌های رسمی‌شان را برای وزارتخانه فرستادند و وزارتخانه هم به شرکت مخابرات اعلام کرد. بنابراین سایت‌های رسمی که دارای  پسوند دانشگاهی هستند یا پسوند آکادمیک AC دارند با همراهی وزارت علوم رایگان شدند. 

او افزود: در این میان ولی برخی از اساتید از نرم‌افزارهایی مانند اسکایت و واتس آپ استفاده می‌کنند که این بسترها رایگان نیست، اما سیستم LMS دانشگاه رایگان است. بنابراین اینترنت استادی که از طریق LMS کلاس می‌گذارد، رایگان بوده، اما اینترنت استادی که توسط اسکایپ کلاس برگزار می‌کند رایگان محاسبه نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام گروه از دانشجویانی می‌توانند نسبت به حذف ترم اقدام کنند؟ گفت: وزارت علوم یک سری پیشنهادات داد تا دانشگاه‌ها به اختیار و شرایط خود بتوانند از پیشنهادهایی که عنوان شده استفاده کنند که یکی از آنها بحث حذف ترم بوده است.در حذف ترم الزامی مطرح نیست، برخی از دانشجویان تصور اشتباهی دارند به این صورت که دانشجو مختار یا مجاز است، بی‌دلیل ترم خود را حذف کنند، در حالی که به این شکل نیست. قرار شد اگر که دانشجو دلیل موجهی داشته باشد مانند اینکه خودش یا خانواده‌اش به کرونا مبتلا شده‌اند یا به عنوان مثال در جای دورافتاده‌ای هستند که امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ در این شرایط با مساعدت دانشگاه‌ها ترم را حذف خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: اگر به شکل عمومی گفته شود، هر دانشجویی که مایل است، می‌تواند ترم خود را حذف کند این اصلا برای ما قابل پذیرش نیست. فقط موارد خاص را به کمیسیون آموزش دانشگاه می‌بریم و با بررسی شرایط به آنها اجازه می‌دهیم که ترم را حذف کنند.

وی درباره شرایط حذف ترم برای گروهی از دانشجویان که کار پژوهشی می‌کنند، گفت: یک گروه دیگر که می‌توانند نسبت به حذف ترم اقدام کنند، دانشجویانی هستند که در مرحله پژوهش قرار دارند. در مرحله پژوهشی اگر برای ما محرز شود که دانشجو نتوانسته به آزمایشگاه و کارگاه بیاید و استاد تایید کند، دانشجو امکان استفاده از آزمایشگاه و کار کردن روی پروژه‌اش را نداشته است، با او مساعدت می‌شود و ممکن است که در انتها یک ترم اضافه تر به آنها بدهیم تا کارهای پژوهشی شان را انجام دهند و متضرر نشوند. 

کلباسی گفت: حذف ترم یک قاعده عام نیست به این شکل که بگوییم هر کسی تمایل داشت ترم‌اش را حذف کند. وزارتخانه خواسته که آموزش مجازی به شکل جدی پیگیری شود و این روند در کل دنیا انجام می‌شود. هیچ بعید نیست که ترم بعدی این مشکلات ادامه نیابد، پس نمی‌توانیم آموزش مجازی را متوقف کنیم و بگوییم فقط کلاس‌های حضوری دایر شوند. 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان اظهار داشت: ممکن است دوباره از پاییز اپیدمی سنگین شده و ترم بعد دوباره به شکل مجازی کلاس‌ها تشکیل شود. بنابراین باید تجربه‌ها کسب و سپس نقاط ضعف و قوت آنها بررسی شوند تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تحصیلات تکمیلی دانشگاه کرونا مجازی تربیت مدرس معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس آموزش مجازی دانشگاه ها حذف ترم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند

ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمان رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمان مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز به صراحت تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمان پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است