Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:02:35 GMT

عقربه وجودمان به کدام سمت است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۸۴۳

عقربه وجودمان به کدام سمت است؟

پیامبر اکرم (ص) در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان دست به درگاه الهی برداشته و اینگونه دعا کردند: اَللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّا لِأَوْلِیائِک وَ مُعَادِیا لِأَعْدَائِک مُسْتَنّا بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِیائِک یا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیینَ. خدایا مرا در این ماه دلبسته دوستانت و دشمن دشمنانت قرار ده و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ای نگهدارنده دل های پیامبران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن عامری به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در دعاهای روزهای گذشته مفاهیمی درباره محبت اولیای الهی داشتیم و در دعای امروز نیز می گوییم اللهم اجعلنی فیه محبا لاولیائک. این روایت که انسان با کسی محشور است که او را دوست دارد، مساله ای قطعی است و لذا باید ببینیم عقربه محبت انسان به کدام سمت می چرخد و برای این که همه این درخواست ها و دعاها حاصل شود باید ولایت اولیای الهی را به دست بیاوریم.

وی افزود: علت این که رسول خدا (ص) فرمود اگر همه انسان ها حول محور ولایت حضرت علی(ع) جمع می شدند، خدا آتش را نمی آفرید، این است که محبت به امیرمومنان (ع) باید پذیرش ولایت آن حضرت را برای انسان به دنبال داشته باشد.

عامری ادامه داد: همچنین باید با دشمنان خدا دشمنی کرد. به عبارت دیگر نمی توان محبت دشمنان خدا را در دل داشته باشیم و از خدا بخواهیم که هر توفیقی به ما بدهد. عقربه وجودی انسان در خیر و شر باید کاملا مشخص باشد. هیچ کسی نمی تواند در این جهان ادعا کند که اولیای الهی را دوست دارد ولی با دشمنان خدا نیز دشمن نیست و در واقع چنین چیزی ممکن نیست.

وی افزود: سنت رسول خدا (ص) به عنوان پیامبر رحمت للعالمین این گونه بود که دوستدار اولیای الهی و دشمن دشمنان خدا بود. یعنی سنت پیامبر فقط در بعضی از مسائل عبادی و ظاهری خلاصه نمی شود و اصل سنت پیامبر بر مبنای حق و باطل مشخص می شود که پرهیز از ظلم و رفتن به سوی عدالت است و همین مسائل است که انسان را نجات می دهد و لذا آن کسی که قلب پیامبران را در مدار الهی حفظ کرد، می تواند قلب های ما را نیز در این مسیر حفظ کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پیامبر اکرم پرسش از خبر اخلاق پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پیامبر اکرم پرسش از خبر اخلاق ویروس کرونا پیامبر اکرم پرسش از خبر اخلاق اولیای الهی دشمنان خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که مشق عشق می‌کند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در روزگاری که خسته از ماشینی شدن زندگی، دوری از محبت و ایثار و کمک شده ایم هر از گاهی انسان‌هایی پیدا می‌شوند که انسانیت و محبت و ایثار را به ما یادآوری می‌کنند.

خانم احمدی معلم پایه سوم مقطع ابتدایی مدرسه عمار یاسر در خیابان ایران گاز قزوین است.

این بانوی معلم با یک دنیا آرزو برای دستگیری از نیازمندان شیفته شغلش است و هرگز خسته‌ نمی‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • معلمی که مشق عشق می‌کند
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • محبت یک کشش روانی است یا امر اختیاری؟
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم