Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:47:24 GMT

ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به قرقیزستان + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۸۵۸

ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به قرقیزستان + تصاویر

مراسم تحویل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به قرقیزستان در فرودگاه بین‌المللی «بیشکک» با حضور مقامات دو کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، شبِ گذشته در فرودگاه بین‌المللی «ماناس» در قرقیزستان مراسم رسمی تحویل کمک جمهوری اسلامی ایران به «بیشکک» برگزار شد.

در این مراسم «سعید خرازی» سفیر ایران در قرقیزستان، «جنت بیشن اف» وزیر حمل‌ونقل، «کلیس بیک شادی خان‌اف» مسئول وزارت بهداشت قرقیز و دیگر مقامات 2 کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در بیشکک اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی در روابط دو کشور است، خوشحالم که این امر در ماه مبارک رمضان که ماه محبت و دوستی است، اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: امروز یک محموله کمک درمانی و دارویی که توسط استانداری خراسان رضوی تهیه شده را در قالب کمک دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم قرقیزستان برای مقابله با ویروس کرونا تقدیم می‌کنیم.

سفیر ایران در بیشکک گفت:  لازم می‌دانم در اینجا از استانداری خراسان رضوی، هواپیمایی کیش ایر، سفارت قرقیزستان در تهران و وزارت خارجه قرقیزستان، وزارت حمل‌ونقل و سازمان هواپیمایی کشوری به خاطر کمک و هماهنگی‌هایی که در ارسال و تحویل این کمک‌ کردند، تشکر کنم. 

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مایل بود این کمک‌ در همان ابتدای شروع ویروس کرونا به قرقیزستان ارسال شود اما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در دو ماه گذشته و لزوم رفع کمبودهای داخلی و نیز به خاطر تحریم‌های سخت اعمال شده علیه ایران و هم‌چنین مشکلات حمل و نقل این اقدام با تاخیر انجام شد.

سفیر ایران در بیشکک ادامه داد: خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران در دو ماه گذشته ضمن غلبه بر بخش عمده‌ای از کمبودهای داخلی در عرصه درمان و با کمک دانشمندان ایرانی موفق شده است علی‌رغم تحریم‌ها موفقیت‌های خوبی در مقابله با ویروس کرونا به دست آورد و امروز اقدام به ارسال کمک‌های انسان دوستانه به کشور دوست و برادر قرقیزستان نماید.

خرازی خاطر نشان کرد: هفته گذشته نظیر‌ همین محموله را به تاجیکستان ارسال کردیم. با توجه به خواهرخواندگی شهرهای مشهد و «اوش» امیدواریم دولت جمهوری قرقیزستان بخشی از این کمک‌ها را به شهر اوش اختصاص دهد.

وزیر حمل‌ونقل قرقیزستان در ابتدا با ابراز تشکر از کمک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر دولت برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا و کاهش پیامدهای آن در کشور اقداماتی انجام داده است.

این مقام قرقیز ادامه داد: ما از حمایت های دوستان ایرانی در دوران سخت و هم‌چنین سهم و تلاش‌های آنها در مبارزه با پاندمی ویروس کرونا تشکر می‌نماییم. اطمینان دارم روابط دوستانه میان 2 کشور بر اساس تفاهم رو به جلو ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: معتقدم در شرایط گسترش بیماری اهدا کمک‌های بشر دوستانه دوستان ایرانی برای تقویت اقدامات مقابله با تهدید مشترک کمک خواهد کرد. از طرف دولت قرقیزستان مراتب قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی را ابراز می‌نمایم.

شادی خان‌اف گفت: وزارت بهداشت قرقیزستان با دولت ایران قبل از این هم همکاری‌ مؤثر داشت و امروز استان خرسان رضوی به بیشکک کمک بسیار لازمی را تحویل داد.

وی افزود: کمک ایران شامل لوازم پزشکی مانند لباس‌های محافظ، دارو و مواد ضدعفونی کننده است که پزشکان قرقیز نیاز جدی برای آن در مبارزه با ویروس کرونا دارند.

 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران قرقیزستان ایران وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران سفیر ایران ویروس کرونا دولت جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند