Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان تهران در دیدار با یک منتخب مجلس بر لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش تاکید کردند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، غلام حسین رضوانی، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در نشست مجازی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران که باموضوع بررسی مسائل آموزش وپرورش برگزارشد، با اشاره به لزوم توسعه آموزش وپرورش گفت: اگر در مواقعی گله‌مندیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که رشد و بالندگی این سرمایه جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه سیاست ما در قبال سخنان مقام معظم رهبری طوری است که در حد حرف و صرفا تکرار باقی می ماند و در عرصه عمل ضعف داریم‌.

پالایش قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت از سوی مجلسنماینده تهران:لاریجانی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند/اداره مجلس میلی نیست

 

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره لزوم تغییر دیدگاه به آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در برابر مشکلات و کم کاری‌هایی که در آموزش و پرورش هست به دنبال بهانه و توجیه هستند. مسئله اینجاست که ما باید دیدگاه خود را نسبت به امر آموزش تغییر بدهیم.

وی ادامه داد: ما در مسائل دیگر همچین دیدگاهی نداریم زیراکه در مسائل دیگر زود به نتیجه می رسیم اما چون آموزش و پرورش امری دیربازده است، کم کاری صورت می‌گیرد.

رضوانی تصریح کرد: دیدگاه ما باید این باشد که هزینه کردن در آموزش و پروش یک سرمایه گذاری است و هدر نمی‌رود. این ارگان باید توسعه توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی می‌نالیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که این سرمایه به جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید. امید است که دید‌ مجلس آینده نیز تغییر پیدا کند.

امیر حسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران هم در این جلسه اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی کشور است، یعنی اگر ما همه سرمایه ها را داشته باشیم ولی نیروی انسانی نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

وی در رابطه با اهمیت آموزش وپرورش درتمدن نوین اسلامی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده اند. برای ساختن این تمدن یا کارخانه انسان ساز این نقش معلمان باید فراتر از بحث معیشت و مسائل رفاهی پرداخت.

محقق تاکید کرد: مطالبه اصلی ما تحول در آموزش و پرورش است که قلب این تحولات معلمین هستند که در دانشگاه فرهنگیان تعلیم می‌بینند.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس رتبه‌بندی معلمان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس رتبه بندی معلمان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران مجلس رتبه بندی معلمان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد