Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان آمریکایی نسبت به افزایش پدیده خودکشی و مصرف مواد مخدر در اثر پیامد‌های ناشی از شیوع کرونا که بر زندگی بسیاری از شهروندان این کشور سایه افکنده است. هشدار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ایالات متحده آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا و حدود ۹۲ هزار فوتی در هر دو بخش ابتلا و جان‌باخته، در صدر فهرست جهانی قربانیان ویروس کووید-۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت (۱۸ مه) با انتشار گزارشی از واشنگتن درباره پیامد‌های روحی و روانی بحران کرونا بر مردم آمریکا نوشته است، نه تنها بسیاری از مردم آمریکا و دیگر کشور‌های جهان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بلکه تاثیرات شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث به مخاطره افتادن سلامت روح و روان بسیاری از مردم شده است. این موضوع در مورد آن دسته از کسانی که حتی پیش از شروع بحران کرونا از مشکلات روحی رنج می‌بردند، شدیدتر از سایرین است.

این تارنما در ادامه نوشت: "جی" مادری ۳۳ ساله در ایالت مونتانا می‌گوید در ارتباط با بحران برخاسته از کرونا، موضوع خودکشی برای او مطرح شده است. یک بار پس از مشاهده برخی از علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹، دچار ترس و وحشت شده و نگرانی نسبت به سلامت خود و خانواده‌اش در او اوج گرفته است.

او می‌افزاید: «تن‌ها یک محل برای انجام تست کرونا وجود داشت. اما من نمی‌دانستم که آیا آن‌ها من را خواهند پذیرفت یا نه. من واقعا احساس بیماری می‌کردم و دچار اضطراب و استرس شده بودم. در چنین لحظه‌ای بود که وسوسه خودکشی به طور ناگهانی به سراغ من آمد.»
وحشت از بیکاری و مشکلات مالی
شبکه خبری دویچه وله آلمان نیز با بازنشر این گزارش نوشته است، ظرف هفته‌های گذشته بسیاری از شهروندان آمریکا نگران وضعیت مالی و شغلی خود شده‌اند. نگرانی که به تردید‌های آنان دامن زده است. از اواسط ماه مارس (اسفند)، در ارتباط با شیوع کرونا، در اکثر ایالت‌های آمریکا محدودیت‌های ناظر بر تردد و فعالیت اعمال شد.

در همین رابطه، شمار بیکاران به گونه‌ای باورناکردنی افزایش یافت. بیکاری در آمریکا که پیش از بحران کرونا در حدود ۳.۵ درصد بود، یکباره به ۱۵ درصد رسید.

همین موضوع به نگرانی‌های مالی و شغلی مردم دامن زد. دانشمندان آمریکا پیش بینی کرده‌اند که در سال‌های پیش‌رو، احتمال می‌رود تا ۷۵ هزار نفر از شهروندان آمریکا در اثر زیاده‌روی در مصرف الکل و مواد مخدر یا اقدام به خودکشی جان خود را از دست بدهند.

جک وستفال مدیر مرکز رابرت گراهام در واشنگتن یکی از افرادی است که در مطالعات مربوط به تاثیرات روحی و روانی ناشی از بحران کرونا مشارکت کرده است.

بیکاری و نگرانی‌های مالی در شمار اصلی‌ترین عوامل اقدام به خودکشی هستند. وستفال معتقد است که قطع تماس و رابطه با سایرین نیز در مرحله دوم از جمله عواملی به شمار می‌آیند که به وسوسه خودکشی در بین شهروندان دامن می‌زنند.

وستفال گفته است که در آمریکا آمار مربوط به خودکشی هیچ‌گاه تاکنون در چنین سطحی نبوده است. این پژوهشگر البته بر این باور است که این موضوع تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و می‌توان موارد مشابه آن را در دیگر کشور‌ها نیز مشاهده کرد.
افزایش خشونت خانگی
وستفال در عین حال اعلام کرده است که بسیاری از شهروندان آمریکا نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده خود به بیماری کووید-۱۹ هستند.

همین نگرانی تاثیرات مخربی بر روح و روان مردم بر جای می‌نهد. به باور وستفال، تاثیرات مخرب و منفی برخاسته از بحران کرونا برخی از لایه‌های اجتماعی در آمریکا را بیش از سایرین تهدید می‌کند. به عنوان نمونه سیاهپوستان و شهروندانی که از کشور‌های آمریکای لاتین آمده‌اند، بیش از سفیدپوستان در معرض چنین تهدیدی قرار دارند.

وستفال علت این موضوع را در وضعیت مالی و شغلی این دسته از شهروندان آمریکا دانسته و تاکید کرده است که خطر از دست دادن شغل و بیکاری در بین این گروه از شهروندان بیش از سایر شهروندان آمریکا است.

براساس آمار منتشر شده، میزان خشونت خانگی در اثر بحران کرونا در آمریکا حدود ۷۸ درصد افزایش یافته و سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان نیز از افزایشی معادل ۴۴ درصد برخوردار بوده است.

بر این موارد می‌توان اختلال در سیستم تغذیه شهروندان، افسردگی، منزوی شدن و زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر را نیز افزود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصرف مواد مخدر در آمریکا کرونا در آمریکا شهروندان آمریکا بحران کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود

شهردار مشکین‌دشت از اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در سطح شهر با آغاز سال جدید خبر داد و گفت: سرای بانو مختص بانوان شهر مشکین‌دشت، سال جدید احداث خواهد شد.

علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند که از حقوق خود مطلع شوند و در راستای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انتقادهای سازنده خود می‌توانند به اُمیدافزایی در جامعه کمک کنند، افزود: شهرداری مشکین‌دشت پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است تا شاهد پویایی زندگی شهری و توسعه پایدار در شهرمان باشیم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش مشارکت مردمی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا از طرح‌های شهروندان استقبال می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری مشکین‌دشت احداث و توسعه جاده‌های سلامت را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: احداث این پروژه حداقل کاری است که می‌توان برای ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام داد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های مختلف عمرانی، تصریح کرد: احداث بوستانی در حاشیه ابراهیم‌آباد به مساحت ۵ هکتار در سال جاری کلید می‌خورد و عملیات احداث کتابخانه بعثت نیز با اعتبار سه میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی یکی از اهداف مدیریت شهری مشکین دشت است، گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده و سرای بانو یکی از این پروژه‌ها است که مختص بانوان خواهد بود.

سلگی با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر مشکین‌دشت، عنوان کرد: ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای موضوعی بود که بر افزایش بافت فرسوده تأثیر گذاشت، در این راستا با راه‌اندازی طرح بازآفرینی شهری تلاش کرده‌ایم به املاک قولنامه‌ای نیز خدمات ارائه دهیم.

وی بودجه سال جاری این شهرداری را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم با افزایش درآمدهای پایدار شهری بودجه را نیز افزایش دهیم.

کد خبر 748213

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود