Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:25:24 GMT

شنا در سدها، آب‌بندها و کانال‌های آبی مازندران ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۸۳۳

شنا در سدها، آب‌بندها و کانال‌های آبی مازندران ممنوع است

روابط عمومی این شرکت روز سه شنبه در اطلاعیه ای با تاکید بر این که ناآشنایی با مخازن سدها حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ می کشد ف هشدار داد : تاکنون افراد زیادی جان خود را بر سر لذت از شنا در این مکان ها از دست داده اند.

بنابر این گزارش ، شنا در دریاچه پشت سدهای مخزنی و همچنین کانال های آبیاری یکی از تفریحات رایج مردم بومی استان و مسافران به شمار می رود ، این در حالی است که تمامی زیر ساخت ها و تاسیسات تعبیه شده در این مناطق تنها برای انتقال آب به زمین های کشاورزی است و امکاناتی برای شنا کردن در آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت آب منطقه ای مازندران اعلام کرد که علائم هشدار دهنده مبنی بر ممنوعیت شنا در این مناطق نصب شده است ، اما طی سال های اخیر به دلیل بی توجهی افراد به این علائم ، حوادث سقوط به داخل کانال و دریاچه ها و مصدومیت و حتی فوت افراد رخ داده است.

این شرکت از مردم خواست تا به علائم هشدار هنده توجه کرده و تذکر ماموارن را جدی بگیرند چون شرکت آب منطقه ای هیچ مسئولیتی را در قبال بی توجهی به علائم قبول نمی کند.

بتنی بودن کانال های مدرن و همچنین ارتفاع آنها باعث می شود تا در صورت افتادن افراد به داخل ، نجات آنها سخت و برخی مواقع غیر ممکن باشد .
مازندران ۵۰۰ کیلومتر کانال مدرن یا همان بتنی دارد که انتقال آب از رودخانه ها به زمین های کشاورزی از این طریق صورت می گیرد . همچنین بیش از این میزان کانال های سنتی و دست ساخته کشاورز در مازندران وجود دارد.

در استان مازندران همچنین پشت سدهای شهید رجایی ، البرز ، مجیران ، شیاده ، برنجستانک ، صلاح الدین کلا ، الیمالات ، سنبل رود ، فریم صحرا ، عباس آباد و کانال آبیاری و زهکشی تجن ، گلورد ، البرز ، هراز ، چالوس ، سرد آبرود ، دریاچه وجود دارد .
برای تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی در مازندران ، زیر ساخت هایی از قبیل ایجاد کانال های هدایت آب از رودخانه و نیز آب بندان ایجاد شد که طی زمان این فضاها به جاذبه هایی برای تفریح و شنا افراد مبدل شد .

برچسب‌ها مازندران شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران شرکت آب منطقه ای مازندران شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند

سرهنگ علی درویشی گفت : به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در این شهرستان ، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در منطقه اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می کردند شناسایی شدند.

وی اظهار کرد : پس از هماهنگی قضائی،کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با تشکیل تیم های عملیاتی، ۲۲ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نوشهر گفت : در بازدید از مکان های فعالیت این افراد ، سیستم رایانه ای ، جزوات و کتاب های آموزشی به دست آمد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

درویشی با اشاره به این که وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهم ترین شگرد شرکت‌ های هرمی است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی ۱۴۰ هزار نفر از سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قراردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟