Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره مصرف داروی ضد مالاریا، گفت با توجه به سن و چاقی بیمارگونه ترامپ، وی با مصرف این دارو سلامتی‌اش را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز دوشنبه «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت معتقد است تصمیم «دونالد ترامپ» درباره مصرف داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» برای سلامت وی با توجه به سن و وزنش مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «rawstory»، پلوسی گفت: او رئیس‌جمهور است و من ترجیح می‌دهم دارویی که از سوی دانشمندان تایید نشده را مصرف نکند، به خصوص با توجه به گروه سنی وی و بگذار بگوییم گروه وزنی‌اش. «به این گروه وزنی» چاقی بیمارگونه می‌گویند.

ترامپ همیشه ادعا کرده در سلامت به سر می‌برد و وزنش مناسب است و پزشکان هم حرف‌هایش را تایید می‌کنند. اما همواره وضع سلامتی وی مورد تردید عموم قرار داشته است.

وی روز دوشنبه اعلام کرد که برای مقابله با ویروس «کووید-۱۹» هر روز قرص هیدروکسی‌کلوروکین استفاده می‌کند. ترامپ به خبرنگاران گفت وی از یک هفته و نیم پیش استفاده از این قرص را آغاز کرد و از زینک هم به عنوان اقدامی پیشگیرانه استفاده می‌کند.

او در پاسخ به سوالی که چرا از این دارو استفاده می‌کند، گفت که معتقد است این قرص خوب بوده و داستان های خوبی درباره آن شنیده است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که کارمندان بخش درمان و پزشکانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کروناه هستند از این قرص استفاده می‌کنند.

هیدروکسی کلورین دارویی برای مقابله با مالاریا و درمان بیماری‌های خود ایمن است.

ترامپ پیشتر از این دارو به عنوان «تغییر دهنده بازی» در مقابله با ویروس کرونا یاد کرده و گفته که این دارو در صورت ترکیب با زینک و آزیترومسین  می‌تواند موثر باشد.

از ابتدای همه‌گیری کرونا در آمریکا علاوه بر عملکرد دولت این کشور در مقابله با این ویروس، اظهارنظرهای غیرعلمی ترامپ و تبلیغ داروهایی که مورد تایید نیستند نیز همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. کارشناسان هشدار داده‌اند توصیه‌های وی می‌تواند جان آمریکایی‌ها را تهدید کند.

وی چندی پیش برای جلوگیری از ابتلا، تزریق مواد ضدعفونی‌کننده را پیشنهاد کرده بود که جامعه علمی این کشور را در بهت فرو برد. در پی این توصیه، گزارش‌هایی از بستری شدن چند نفر به دلیل گوش کردن به توصیه ترامپ منتشر شد.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۲۱ هزار و ۸۴۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۹۸ نفر رسید.

همچنین در بازه زمانی مذکور، ۷۹۱ مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزوده شد تا مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۹۰ هزار و ۳۵۳ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز پیش این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزایش داشته و شمار قربانیان این ویروس تاحدودی کاهش داشته است. نیویورک همچنان با ۳۶۱ هزار و ۲۶۶ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۴۸۰ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، دستکم چهار میلیون و ۸۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان ۳۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۶۴ نفر بهبودی پیدا کرده‌اند. ایالات متحده‌ آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داروی ضد مالاریا دونالد ترامپ نانسی پلوسی بحران کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد