Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:33:56 GMT

رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد نقش کلیدی دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۶۷۲

رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد نقش کلیدی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی‌یگانه صبح سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر و اعتیاد به آن، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر بسیار مهم و کلیدی بوده و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان عاملی مؤثر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از نیروهای انتظامی، امنیتی و قضائی در برخورد قاطع با عوامل توزیع مواد مخدر عنوان کرد: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی با اهتمام جدی در بحث آموزش و ارتقای آگاهی عمومی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر ورود جدی کرده و در این زمینه اقدامات عملی انجام دهند.

فرماندار اردبیل به حساسیت و آسیب پذیری بیشتر نوجوانان در بحث مواد مخدر و قرص‌های روان گردان اشاره کرده و گفت: خانواده‌ها نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان خود در جهت شناساندن ناهنجاری‌ها و عواقب و مشکلات دچار شدگان به مواد مخدر و آسیب‌های آن حساسیت ویژه داشته باشند تا شاهد ورود نوجوان به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد نشویم.

امامی‌یگانه در پایان این جلسه از افزایش ۵۸ درصدی کشفیات انواع موادمخدر با تلاش‌های نیروهای انتظامی، امنیتی و قضائی در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: در راستای مقابله با آسیب‌های فردی و اجتماعی اعتیاد در جامعه، کمپ نگهداری معتادان با ظرفیت نگهداری و درمان ۲۵۰ نفر تا پایان خردادماه سال جاری در اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 4929325

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اردبیل پیشگیری از اعتیاد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان بیرجند ایلام مواسات زلزله ماه مبارك رمضان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون