Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:42:54 GMT

قرنطینه شهری در چین به شیوه «ووهان»

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۹۸۷

قرنطینه شهری در چین به شیوه «ووهان»

به گزارش فارس، در پی افزایش شیوع کرونا در شولان، مقامات چین این شهر شمال شرقی را که محل زندگی ۷۰۰ هزار نفر است به شیوه «ووهان» قرنطینه کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، روستاها و مناطق مسکونی آن در قرنطینه هستند و از هر خانواده تنها یک نفر یک روز در میان به مدت حداکثر دو ساعت اجازه دارد برای خرید مایحتاج زندگی خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش از این مقامات پکن اعلام کرده بودند قصد دارند برخی محدودیت‌های مرزی را در آستانه آمادگی برای برگزاری کنگره ملی حزب کمونیست کاهش دهند.

در مناطق مسکونی شولان تنها یک ورودی در نظر گرفته شده و خروجی فقط برای وسایل نقلیه ضروری امکان‌پذیر است. از ورود افرادی که ساکن آنجا نیستند جلوگیری می‌شود و در صورتی که در منطقه‌ای موارد ابتلا دیده شود، کسی اجازه ورود به آن و خروج را نخواهد داشت.

هفته پیش، بعد از این که خوشه‌ای از ابتلا مرتبط با زنی که سابقه سفر یا تماس با ویروس را نداشت، مشاهد شد این شهر در رده «ریسک بالا» قرار گرفت. در واکنش، مقامات دستور تعطیلی موقت مکان‌های عمومی، مدارس و حمل‌ونقل عمومی را صادر کردند.

روز دوشنبه، زمانی که روزنامه «چاینا دیلی» این شهر را کانون جدید همه‌گیری در چین اعلام کرد، این محدودیت‌ها بیشتر شد. به گزارش این روزنامه، صدها نفر در این شهر تحت قرنطینه پزشکی قرار دارند و زندگی شاید تا هفته‌ها به حالت عادی بازنگردد.

این شهر که در شمال شرقی چین جایی که با روسیه و کره شمالی هم‌مرز است، قرار دارد، باعث نگرانی شده است. تصور می‌شود موارد جدید ابتلا از آن سوی مرزها وارد و سپس باعث انتقال محلی ویروس شده‌اند.

تاکنون در دو هفته گذشته دست‌کم ۳۴ مورد ابتلا به «کووید-۱۹» در استان «جیلین» تشخیص داده شده است.

روز دوشنبه چین ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که ۳ مورد از آن‌ها منشاء محلی داشتند. دو مورد در استان جیلین و یکی در هوبئی بود. کمیسیون سلامت ملی چین همچنین ۱۷ مورد بدون علائم کروناویروس را به ثبت رساند.

تاکنون در چین ۸۲ هزار و ۹۶۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۴ هزار و ۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در جهان هم حدود ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر درگیر ویروس کرونا شده‌اند که از این میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر قربانی شده و بیش از یک میلیون و ۹۰۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • رضا شیخی درگذشت
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه