Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تلاش می‌شود در قالب اجرای طرح یاریگران زندگی از توان دستگاه‌های دولتی، خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، خیران و هر کسی که توانایی دارد برای حفظ سلامت و درمان و حمایت اجتماعی افراد در معرض خطر استفاده شود.

وی بیان کرد: اولویت‌های فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به صورت بومی و متناسب با شرایط فرهنگی استان در خانواده، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و محله‌های شهری و روستایی به عنوان محیط‌های هدف اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمان‌منش ادامه داد: در حوزه خانواده، زنان و کودکانی که در معرض آسیب‌های ناشی از اعتیاد قرار دارند شناسایی و به آنها مشاوره، آموزش و حمایت‌های لازم ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: همچنین برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و سایر محیط‌های دانشجویی اجرا می‌شود.

ترکمان منش گفت: اقدام‌های پیشگیرانه در محله‌های شهری و روستایی با رویکرد اجتماع محوری و گسترش نشاط اجتماعی در محیط‌ها، کانون‌ها و گروه‌های اجتماعی با هدف ترویج اخلاق و فرهنگ دینی و هویت ملی با استفاده از آموزه‌های اسلامی- ایرانی و بهره‌گیری از ظرفیت هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه و تجهیز امکانات، ‌وسایل و سالن‌های ورزشی و تفریحی در مناطق محروم،‌ محله‌ها و محیط‌های کاری و گسترش خانه‌های ورزش روستایی ازدیگر برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر در سال جاری است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: شناسایی محیط‌های آسیب‌زا و شاغلان در معرض خطر مصرف موادمخدر، روانگردان‌ها، ارائه آموزش‌های مستمر و دوره‌ای، تهیه بسته‌های فرهنگی با مشارکت کارفرمایان و کارکنان از برنامه‌های پیشگیرانه ستاد در محیط‌های کاری است.

ترکمان منش گفت: در سال ۹۹ آموزش مستمر پیشگیری از اعتیاد برای گروه‌های هدف در زندان‌ها بویژه زندانیان جدید و خانواده زندانیان  بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۹ به صورت حضوری و غیر حضوری برنامه ریزی خواهد شد و هر جا امکان اجرای برنامه‌های حضوری فراهم نباشد، آموزش‌ها و اقدامات به صورت غیر حضوری از سرگرفته می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اضافه کرد: مبارزه نرم با اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و روانگردان‌ها با همکاری رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر از اقدامات موثری است که در سال جاری دنبال می‌شود.

ترکمان منش گفت: انتظار می‌رود تولیدات پیشگیرانه متناسب با گروه‌های هدف در رسانه‌های مکتوب، فیلم‌، تئاتر، رادیو و تلویزیون و فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌ها، ‌نشست‌ها و همایش‌ها توسط اعضای فرهنگی برای تغییر نگرش و تقویت رفتارهای ضد اعتیاد گسترش یابد.

برچسب‌ها بوشهر مواد مخدر مراکز ترک اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مواد مخدر مراکز ترک اعتیاد پیشگیری از اعتیاد بوشهر مواد مخدر مراکز ترک اعتیاد پیشگیری از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ترکمان منش محیط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یوسف ملک‌زاد جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان در شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.
وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شیراز شناسایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع حشیش ، کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز