Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  اظهار داشت: با توجه به اینکه نقدینگی کشور به 2 هزار و 470 میلیارد تومان رسیده است، باید بگویم این وضعیت مثل بهمنی است که هر جا قصد رفتن داشته باشد، قابلیت این را دارد که آنجا را تخریب یا احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقم ٢هزار و 470 میلیارد تومان نقدینگی در مقایسه با اسفند سال ٩٧ حدود ٣١ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اثر این نقدینگی را در بازار سرمایه شاهد هستیم، گفت: افزایش قیمت ها در طلا، سکه، ارز و خودرو در اثر افزایش نقدینگی است، این در شرایطی است که در بودجه سال 99 کسری بزرگ 120 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است که با توجه به وقوع پدیده کرونا و کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، اقتصاد کشور در شرایط سختی قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت صادرات غیرنفتی کشور به دلیل مجموعه شرایط اقتصاد جهانی، به شدت با محدودیت روبه رو است و بر همین اساس پیش بینی ما این است که با کسری بودجه بسیار بالایی مواجه باشیم.

* کوچک شدن دولت در شرایط کرونا بدون اختلال در ارائه خدمات

خوانساری افزود: مدیریت آثار شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ضروری بوده زیرا شیوع ویروس کرونا باعث شد بتوانیم بخشی از واقعیت‌های اطراف خود را مشاهده کنیم از جمله کوچک‌سازی دولت . معلوم شد دولت می‌تواند با هزینه و تعداد نیروی انسانی کمتر اداره شود و هیچ خللی هم در ارائه خدمات دولت پیش نیاید.

وی با تأکید بر اینکه در سایه کرونا بروکراسی‌های زاید حذف شد، تصریح کرد:  با چابکی که در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مدیریت اوضاع مخرب کرونا انجام گرفت، برخی از بروکراسی‌های اداری از جمله در تولید الکل حذف شد،به نحوی که به سرعت ظرف چند ساعت، دولت مجوز تغییر خطوط تولیدی را صادر کرد و این نشان می‌دهد اگر بخواهیم می‌توانیم اقتصاد را بدون بروکراسی و قواعد زاید اداره کنیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران ، پس میتوانیم این روند را در ادامه مسیراقتصاد ایران در سال 99 نیز ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر اکنون تنها منبع درآمدی کشور، صادرات غیرنفتی کشور است، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سرپرست جدید وزارت صنعت صورت گرفته که بر اساس آن قرار است، بخش خصوصی در تصمیمات و مشورت ها خضور داشته باشد و هر تصمیمی با حضور نمایندگان تشکل‌های اقتصادی صورت گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب بازار بورس گفت: بورس در اسفندماه شاهد بیست هزار میلیارد تومان خرید و فروش بود، که این رقم بی‌سابقه ای است؛ بنابراین دولت باید مراقبت لازم برای ادامه این روند داشته باشد.بنابراین  از دولت انتظار داریم که عرضه سهام اولیه را در بورس بیشتر کند تا عمق بازار سرمایه افزایش یافته و همچنین حباب نیز برطرف شود.

خوانساری در پایان اعلام کرد: دولت بیشتر به عرضه سهام مالکیتی می‌پردازد و کمتر سهام مدیریتی عرضه می‌کند که باید این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد. همچنین افزایش بی سابقه تعداد سهامداران در بازار سرمایه موضوعی است که هم منفی و مثبت است، پس باید مراقبت لازم در این خصوص از سوی دولت انجام شود.

خوانساری با اشاره به اینکه در جلسه ای که با آقای مدرس خیابانی داشتیم از ایشان درخواست کردیم اعتماد عمومی بخش را که تا حد زیادی از بین رفته را بازگرداند، گفت: مهمترین موضوعی که وی قرار است در سمت سرپرستی وزارت صمت دنبال کند، موضوع تقویت صادرات غیر نفتی است که تنها راه درآمد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در جلسه ای که پیش از این با رئیس جمهور داشتیم، ایشان از اتاق خواست که پیشنهادات خود را در خصوص جهش تولید ارائه کند. بر همین اساس تا کنون حدود ٦ کمیسیون از 10 کمیسیون اتاق نظرات خود را ارائه کرده اند که پس از جمع بندی، به رئیس جمهور ارائه می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه مسعود خوانساری واگذاری سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ضرب‌الاجل به پاستور