Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:57:03 GMT

برنامه اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۷۰۰

برنامه اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار استان سمنان

مهسا شاه حسینی روز سه‌شنبه در اولین جلسه شورای علمی مشورتی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان سمنان اظهار داشت:  طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان مجری و مشاور طرح در ۲۴ استان کشور در حال اجرا است که در استان سمنان نیز با همکاری این سه نهاد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو از جمله اهداف کیفی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، پس از بررسی و پایش وضعیت زنان سرپرست خانوار توسط مجری طرح، برای زنان سرپرست خانوار در ۲۴ استان کشور از جمله استان سمنان اشتغال پایدار ایجاد می شود، سهمیه استان سمنان نیز در این طرح ۷۹ نفر است که جهاددانشگاهی استان به عنوان مجری طرح، پایش اولیه را با همکاری نهادهای مرتبط انجام داده است.

 زنان سرپرست خانوار با شیوع کرونا با مشکل مواجه شدند

رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار که از مشاغل خانگی کسب درآمد می کردند، با مشکل مواجه شدند و همان درآمد ناچیز هم از آنان سلب شده است، در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مدلی تهیه و اجرا شده است که آن ها را به اشتغالی پایدار متصل خواهد کرد تا آسیب پذیری بسیار کمتری از شرایط داشته باشد.

حسن رهایی افزود: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور با تأکید بر استان ها و مناطق محروم و کم برخوردار برگزار می شود و جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح نسبت به پایش، شناسایی و انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط اقدام می کند.

وی ادامه داد: در راستای اهداف این طرح نسبت به شناسایی، انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط در  استان سمنان اقدام می شود و در همین راستا جلسات مختلفی برگزار شده است.

در مرحله اول ۲۷۶ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان سمنان برای این طرح معرفی شدند که از این تعداد ۲۲۰ نفر از طریق مصاحبه های تلفنی و حضوری پایش شدند و پس از انجام پایش اولیه از بین ۲۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۶۰ نفر به عنوان مشمولان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان سمنان معرفی شدند.

این طرح در حوزه مشاغل خانگی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در رسته های مختلفی شامل گلیم و جاجیم و گلیچ بافی، فرش های دست بافت و تابلو فرش، حوله بافی، چرم دوزی، خیاطی، قلم زنی، قلم کاری، معرق کاری، نقاشی و نقطه کوبی بر روی سفال و... در جهت استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، خوداشتغالی و بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.

برچسب‌ها سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان جهاد دانشگاهی زن سرپرست خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان جهاد دانشگاهی زن سرپرست خانواده سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان جهاد دانشگاهی زن سرپرست خانواده طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان سمنان اشتغال پایدار مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جو پایدار در استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در ۲۴ ساعت آینده در غالب نقاط استان جو نسبتا پایدار و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • پیش بینی جو پایدار در استان سمنان
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است