Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،غلام‌رضا نصیری با بیان اینکه سرفصل اجرای طرح‌های توسعه‌ای منطبق بر مولفه‌های سال جهش تولید است، گفت: این طرح‌ها براساس ارتقاء نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های بومی، مد نظر قرار گرفته و تدوین شده است.

او با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اهداف پیش رو استفاده خواهیم کرد، خواستار مشارکت و همراهی نمایندگان مجلس در دو استان فارس و بوشهر برای تحقق اهداف درآمدی این شرکت و تخصیص به‌هنگام اعتبارات و ترمیم منابع درآمدی و اعتباری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: برخی از طرح‌های برنامه ریزی شده در فارس، در افق کوتاه مدت و تا پایان نیمه اول امسال با تحقق تامین اعتبارات راه اندازی و افتتاح خواهد شد؛ طرح هایی مانند افزایش ظرفیت پست شهروز شهر، خرید و نصب سیستم دیسپاچینگ و مدیریت شبکه فیبر نوری، اجرای طرح توسعه پست ۱۳۲ کیلو ولت عمادده، خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط دهنو- فیروزآباد، در این بازه زمانی برنامه ریزی شده است.

نصیری ادامه داد: در نیمه‌ی دوم امسال نیز انجام طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق برای استان فارس برنامه ریزی شده که شامل اجرای توسعه خروجی‌های ۶۶ ملک مکان، اجرای پست ۲۳۰ کیلو ولت حسن آباد، توسعه کلیدخانه برف فروشان شیراز، افزایش ظرفیت بوشیگان، افزایش ظرفیت داراب گرد و افزایش ظرفیت درودزن است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس گفت: در ادامه فعالیت ها برای افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق در این استان و برای نیمه دوم سال، توسعه بی ۶۶ پست ۲۳۰ لار، اجرا و توسعه خروجی های ۶۶ کیلو ولت پست ۲۳۰ ملک مکان، توسعه پست ۶۶ کیلوولت سیمکان، اجرا و بهینه سازی خط ۶۶ کیلو ولت سیمکان – سیمکان ۲۳۰ و خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط فسا – خرامه برنامه ریزی شده است.

او همچنین به اجرا و افزایش ظرفیت ها و بهینه سازی فعالیت ها برای تامین و انتقال برق در استان بوشهر اشاره و اضافه کرد: طرح هایی مانند افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ گناوه، ورود و خروج خط ۴۰۰ پارس کوشکنار در نیروگاه عسلویه برای نیمه ی دوم سال، توسعه پست ۲۳۰ بوشهر۲، افزایش ظرفیت پست بوشهر ۱ و توسعه پست ۴۰۰ پارس که همگی نیمه‌ی اول امسال با تامین اعتبارات تکمیل و راه اندازی شده و می‌تواند شاخص های تامین و انتقال برق در این استان را ارتقاء دهد.

نصیری با بیان اینکه در افق نیمه اول امسال طرح های دیگری در استان بوشهر آماده راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با تامین اعتبار و تحقق اهداف بودجه‌ای در ماه‌های پیش رو تا پایان نیمه اول امسال، شاهد راه اندازی طرح افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ پارس، راه اندازی پست هلیله، اجرای پست و خط جایینک، توسعه ۳ بی KV۱۳۲ در پست ۴۰۰ کنگان، اجرای خطوط ورودی ۲۳۰ پست شبانکاره ، خطوط خروجی های ۶۶ پست شبانکاره و افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهراضافه کرد: در برنامه ریزی های پیش رو، توجه ویژه به توسعه کلیدخانه‌ها و بهینه سازی خطوط انتقال شده است، این موضوع در استان بوشهر با اجرای طرح توسعه ایستگاه ۲۳۰ شبانکاره و توسعه کلیدخانه پست رودحله دنبال می شود.

نصیری با بیان اینکه بررسی چگونگی تأثیرگذاری هر یک از طرح‌های یاد شده در یک بازه زمانی مشخص حائز اهمیت است، گفت: تجهیزات و تاسیسات تامین و انتقال برق و انرژی با افزایش بار و مرور زمان نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، این موضوع به ویژه در پست های انتقال برق بسیار حائز اهمیت است، از این رو اجرا و راه اندازی طرح های یاد شده در بازه زمانی مشخص می تواند پارامترها و شاخص های بهره برداری، تعمیرات اساسی، طراحی و بهینه سازی شبکه را ارتقاء دهد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در اجرا و راه اندازی این طرح ها پیشگیری مسایل بودجه ای و اعتباری آن است، برخی از این طرح ها اعتباراتی از ۳۰ تا ۳۲۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند، اعتبارات طرح‌های یاد شده در استان بوشهر برای برخی از طرح ها بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال است، برخی طرح‌های منسجم‌تر اعتباراتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده‌اند و دستیابی به اهداف پیش رو نیازمند پیگیری مجدانه و حمایت مدیران و مشارکت و همراهی همگانی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت برق فارس و بوشهر جهش تولید اجرای طرح های توسعه ای تامین و انتقال برق برق منطقه ای فارس افزایش ظرفیت پست برنامه ریزی شده استان بوشهر افزایش ظرفیت بهینه سازی راه اندازی اول امسال توسعه پست اجرای طرح کیلو ولت پست ۲۳۰ پیش رو طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد