Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذاکر با اشاره به اهمیت حضور خیرین در زمینه بازسازی و نوسازی مدارس گفت: بیش از ۴۰۰ مدرسه در استان یزد نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جواد ذاکر» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی مدارس استان یزد گفت: این مجموعه دارای ظرفیت های متعددی در سطح کشور است که بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد خاطرنشان کرد: اولویت ما در سال 99 اجرای طرح سبز مدارس و طرح احداث مجتمع های آموزشی است که در طرح مجتمع های آموزشی بالغ بر 10 هزار متر مربع زیر بنا و 24 کلاس درس به عنوان مجتمع های فرهنگی در نظر گرفته شده است و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی افزود: در بحث خیرین نیز به صورت ویژه در تعداد اتمام پروژه ها در کشور زبانزد هستیم زیرا بهترین کیفیت را در نظر داشته ایم.

ذاکر بیان کرد: 2 برنامه اصلی ما در سال 99 شامل سامانه مکان یابی فضای آموزشی، خیرین و هدایت آنها برای احداث مدارس و فضای آموزشی است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد ادامه داد:هدف از اجرای طرح سامانه مکان یابی فضای آموزشی این است که بتوانیم بهترین فضا را از نظر دسترسی و پراکندگی جمعیتی در احداث مدارس داشته باشیم و آینده نگری خوبی در زمینه چیدمان و طرح های تفضیلی داشته باشیم.

ذاکر بیان کرد: ما در استان بیش از 1600 مدرسه دولتی داریم که 1210 مورد از آنها فعال هستند و از این تعداد نیز 400 مدرسه در سطح شهر یزد  مابقی در شهرستان ها هستند.

وی ادامه داد: میانگین کلاس درس در استان تعداد 7 کلاس است اما متاسفانه در برخی از شهرستان ها مثل خاتم تعداد 5 مدرسه است که باید مدارس بیشتری بسازیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: 391 مدرسه ما بلا استفاده است و تعداد 347 مدرسه نیز تخریبی هستند که در سال های اخیر میزان بازسازی و نوسازی مدارس در استان به 30 درصد رسیده است.

ذاکر بیان کرد: در سال 98 جمع اوری مدارس خشتی و گلی در اولویت کار ما بود که 4 مدرسه در استان تامین اعتبار و شروع شد و تا مهرماه نیز بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در سال 98 تعداد 31 فضای آموزشی با 200 کلاس درس را به بهره برداری رساندیم که در مقایسه با سال 97 میزان 50 درصد رشد داشته است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: در سال 99 سعی داریم تا 360 کلاس را حداقل به بهره برداری برسانیم و همچنین در سال جاری تعداد 47 پروژه خیری در دست اقدام داریم که 475 میلیارد ریال تعهد خیرین است.

وی گفت: در استان حدود 1300 خیر فعال داریم که 188 نفر خانواده شهدا، 254 نفر خیر بانو، 69 نفر از نخبگان، 145 نفر از زرتشتیان، 16 نفر نیز سابقه بیش از یک قرن خیری دارند.

ذاکر ادامه داد: در سال 98 تعهد دولت هزار میلیارد تومان بود که کامل تخصیص داده شد و ما نیز تمامی پروژه ها را دنبال کردیم و این میزان در سال 99 به 3 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در سال 99 تعداد 37 پروژه خیری داریم که خیرین تعهد انجام دادند و 47 پروژه نیز کلنگ زنی شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: 158 پروژه فعال در استان در حال اجرا داریم که اعتبار کامل ان 375 میلیارد تومان است.

 

پایان پیام/683

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد کمک خیرین فضای آموزشی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها