Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه گفت: در جریان نتیجه آزمایش نمونه‌برداری نشت سیانور، آرسنیک و جیوه از معدن طلای ساری‌گونی هستیم، اما پاسخگویی درباره نتیجه آن از سوی واحد آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان صورت می‌گیرد.

توفیق زارعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص نتیجه نمونه برداری‌هایی که از معدن طلای ساری گونی انجام شده است، گفت: نمونه برداری نشت سیانور، آرسنیک، جیوه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. از معدن طلای ساری گونی از سوی واحد آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان صورت گرفته  و این واحد پاسخگوی نتیجه این نمونه برداری است و باید از این طریق، پیگیر جریان بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه اظهار کرد: در جریان نتیجه آزمایش این نمونه برداری هستیم که آیا سیانور نشت داشته یا خیر و یا اینکه چه آسیب‌هایی برای محیط زیست منطقه دارد، اما باید نتیجه از طریق آزمایشگاه مربوطه منتشر شود.   بیشتر بخوانید: چرا باید در مورد نحوه واگذاری معدن طلای ساری‌گونی شفاف‌سازی کنیم؟ در معدن طلای ساری‌گونی چه می‌گذرد؟ / ادعا‌های ضد و نقیض کارفرما و اهالی!
وی ابراز کرد: اصولا نتیجه آزمایش هر نوع نمونه برداری در این منطقه که از سوی محیط زیست کردستان صورت می‌گیرد را به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه نیز می‌رسانند و حتی فرمانداری نیز در جریان آن قرار می‌گیرد، اما در مورد نشت سیانور و آسیب‌های زیست محیطی آن در منطقه که نمونه برداری‌های آن انجام شده، نمی‌توان هنوز نتیجه قطعی را اعلام کرد، چرا که این نمونه برداری در سه مرحله انجام می‌شود و فعلا مرحله اول آن انجام شده است.
زارعی ادامه داد: برای اینکه نتیجه آزمایش قطعی باشد، باید بین هر نمونه حدودا ۲ تا ۳ ماه فاصله زمانی وجود داشته باشد و فعلا منتظر طی این بازه هستیم تا مرحله دوم آن انجام شود. این نمونه علاوه بر اینکه در آزمایشگاه محیط زیست کردستان بررسی می‌شود، در آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب و آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان و یک آزمایشگاه مرجع نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه نمی‌تواند نتیجه مرحله اول این آزمایش را اعلام کند و برای اطلاع از آن باید از سوی واحد آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان پیگیری انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محیط زیست کردستان معدن طلا معدن طلای ساری گونی محیط زیست کردستان آزمایشگاه اداره نتیجه آزمایش نمونه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس