Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:10:11 GMT

منطقه ۱۲ تهران؛ ضرورت حفظ بافت تاریخی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۰۹۱

منطقه ۱۲ تهران؛ ضرورت حفظ بافت تاریخی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امروز(سه شنبه) در دویست و پانزدهمین جلسه شورا به گزارش «میکائیل سعید» رابط شورایاری منطقه ۱۲ تهران گوش دادند.

اعضای شورای شهر پس از استماع سخنان وی، اظهار نظرات مختلفی را ارایه کردند.  

بافت تاریخی تهران در حال نابودی است
«احمد مسجدجامعی»  عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه از شهرداران خواست تا در حفظ بافت تاریخی تهران جسارت داشته باشند و اظهار داشت: منطقه ۱۲  دارای بافت تاریخی و فرهنگی است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت چرا که اکنون تهران و خاطرات آن در حال تاراج شدن است و باید فکر اساسی به حال این مشکل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که شورای شهر مصوبات زیادی در جهت حفظ هویت تهران داشته است.
 
مسجد جامعی ادامه داد: متأسفانه اقداماتی همچون انجام ساخت و سازهایی در اطراف مجلس سبب آسیب به هویت تهران شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: خانه بهبهانی به عنوان خانه مشروطه و خانه شیخ‌فضل‌الله نوری از جمله هویت‌های شهر تهران محسوب می‌شود که شورای شهر اقداماتی جهت حفظ آن انجام داده است.

وی افزود: در منطقه ۱۲ در بهارستان باغ فخرالدوله وجود داشت که می‌توانست به عنوان فضای سبز و فضای تاریخی مورد استفاده قرار گیرد ولی متأسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها دچار آسیب شده و از بین رفت.

به گفته وی، بوستان طباطبایی نیز از دیگر فضاهای تاریخی است که آن را از دست داده‌ایم و باید چاره‌ای برای پیشگیری از این اتفاقات ارائه داد.

مسجد جامعی ادامه داد: برغم  اینکه مدیریت شهری برای بوستان‌های منطقه ۱۲ هزینه‌های زیادی انجام داده ولی برخی از این بوستان‌ها و پارک‌ها تبدیل به پاتوق معتادان شده اند.

وی با اشاره به وجود خانه پدری شهید دیالمه در منطقه ۱۲ گفت: این خانه می‌توانست به موزه شهدای مجلس تبدیل شود ولی به دلیل اجرای الگوی اشتباه توسعه شهر نابود شد.


 استفاده از اهالی محلات منطقه ۱۲ به عنوان راهنمای توریست
«ناهید خداکرمی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم در خصوص استفاده از اهالی محلات و ایجاد حس همکاری بین مردم پیشنهاد کرد که شورایاری منطقه ۱۲ از بازنشستگان و فرهنگیان این منطقه با توجه به بافت تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان راهنمای توریست و گردشگر استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به بافت فرهنگی تاریخی و به خصوص موزه‌هایی که در منطقه۱۲ موجود است، افراد منتخب محلی در قالب راهنماهای تور گردشگری و محلی، برای موزه‌های محلات منطقه ۱۲ انتخاب شوند تا توریست‌ها را راهنمایی کنند و راجع به تاریخچه محل و موزه صحبت کنند.

خدا کرمی اظهار داشت: این کار ضمن اینکه احساس مفید بودن به فرد داوطلب می‌دهد، تاریخ شفاهی محلات را در خاطره‌ها ماندگار و ثبت می‌کند.

لزوم ارائه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله 
«مجید فراهانی» عضو دیگر شورای شهر تهران بر لزوم ارائه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تا خرداد ماه تاکید کرد.

وی گفت: اهم مشکلات و مسائل محلات منطقه ۱۲ با تدبیر موثر ستاد هماهنگی شورایاری ها در تهیه سند تحویل و تحول محلات با همکاری شورایاران شناسایی شده است.  

فراهانی افزود: با رای اعضای شورای شهر تهران، در تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران مکلف شد  نسبت به پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس محلی بر اساس سند توسعه محله و نیازهای اهالی محله با استفاده از نظرات و مشارکت شورایاری محله اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.


به گزارش ایرنا؛ «میکائیل سعید» رابط شورای محلات منطقه ۱۲ تهران در این جلسه وجود بافت فرسوده و آسیب های اجتماعی را بحران های اصلی این منطقه از پایتخت عنوان کرد.
منطقه ۱۲ تهران در مرکز پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری منطقه دوازده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران محلات منطقه ۱۲ منطقه ۱۲ تهران بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2