Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:46:23 GMT

روز قدس؛ جشن انقلابی برای بیعت با آرمان‌های اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۱۵۵

روز قدس؛ جشن انقلابی برای بیعت با آرمان‌های اسلامی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز قدس در سایه تدبیر امام خمینی(ره) و مدیریت نورانی رهبر فرزانه انقلاب به جشن انقلابی برای بیعت با آرمان‌های اسلامی و به روز عزت اسلام و خفت کفر تبدیل شده و این آرمان خاموش نشدنی است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با تبریک فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: همانطور که امام  بزرگوارمان فرمودند روز قدس، روز اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت اسلام در سایه‌ی همدلی، وحدت کلمه و ایستادن در مقابل کفر و کفار حاصل می شود.

وی افزود: هنر بزرگ امام خمینی(ره) این بود که در اوج عبادت بسیار معنوی ماه مبارک رمضان یعنی عبادت صیام قیام و درک لیله قدر؛ آخرین جمعه این ماه خدا را به عنوان روز مقابله با رژیم صهیونیستی نامگذاری و با این ابتکار عزت، همدلی و وحدت و صفای انقلابی را هم در جامعه اسلامی و هم در جامعه انسانی احیا کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: روز قدس در سایه تدبیر امام (ره) و مدیریت نورانی رهبر فرزانه انقلاب به جشن انقلابی برای بیعت با آرمان های اسلامی و روز عزت اسلام و خفت کفر تبدیل شده و این آرمان خاموش نشدنی است.

وی با اشاره به مساله شیوع ویروس کرونا در دنیا اظهار داشت: ابتلائ خاصی که امروز در جامعه بشری پیش آمده و این ویروس منحوس کرونا خفت جامعه کفر و تفرقه و نفاق دنیای غرب را علنی کرده مساله همدلی و وحدت راه امت اسلامی بیش از پیش مهم است.

بزرگداشت روز قدس سبب تقویت بیشتر مکتب مقاومت می‌شودگزارش تسنیم از شور مثال زدنی علمای اهل سنت و شیعه پاکستان برای برگزاری روز قدس +فیلمقم| روز قدس روحیه جهاد و مقاومت را در امت اسلامی احیا کرده است

آیت‌الله فرحانی به اهمیت روز قدس در ایجاد همدلی و وفاق ملی و اسلامی اشاره و بیان داشت: حرکت مؤمنانه امت اسلامی در لبیک به ندای امام خامنه ای و همدلی و صفا در حرکت های جهادی در مقابله این ویروس منحوس نشان داد نصرت و فتح در وحدت و همدلی است. اگر فرهنگ همدلی ما برای قدس نبود امروز همدلی و همزبانی ما در مقابل کرونا حاصل نمی‌شد. اگر فرهنگ همدلی ما در دوران دفاع مقدس نبود، دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به تجربه موفق ایران اسلامی در ایجاد حرکت جهادی و مؤمنانه در مقابله با کرونا، اظهار داشت: این جهاد و ایثار ملت ایران در مقابله کرونا دنیا را متحیر ساخته است. این مدل جهادی برخواسته از فرهنگ دینی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه  وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ بیان داشت: دنیای امروز تشنه معنویت است و رمز موفقیت در پرتو اطاعت از ولایت خدا و پیامبر و معصومان و در عصر حاضر فقیه مبسوط الید است. اگر این اطاعت شکل گیرد حزب الله با نصرت الهی بر مشکلات فائق می‌آید.

وی در پایان گفت: رمز برتری ایران اسلامی در پاسداری از آرمان قدس، دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم و تجریه اخیر مقابله با کرونا ، ولایت دینی و انقلابی است. تداوم این مسیر در گرو تابعیت از امر ولی فقیه است.

انتهای پیام/341/ی

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی، سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار پیامی سالروز تأسیس بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است.

مقام معظم رهبری

۱۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام بسیج سازندگی از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت و دلدادگی و ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی و ... به شایستگی از توانمندی‌های شگفت‌آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش مؤثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام‌بخشی فراروی علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت‌رسانی و مردم‌یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته سازمان بسیج سازندگی است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن‌سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولان ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار، خرسندی مقام عظمای ولایت و رهبری و رضایت ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم