Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:30:30 GMT

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۲۵۷

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی، نه یک حرکت نمادین، بلکه طرح و برنامه‌ای هوشمندانه و دوراندیشانه و راهبردی در مسیر اتحاد، بیداری و بسیج عموم آزادگان به ویژه امت اسلامی برای مقاومت و مقابله در برابر صهیونیسم جهانی است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطین یک دولت و سرزمین اسلامی است که که بیش از 70 سال رنج اشغال توسط صهیونیست ها را بر دوش می کشد و امروزه با دو رنج اشغال و بحران ویروس کرونا دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو فریاد "یا للمسلمین" از سوی ملت فلسطین به عنوان نماد و تجسم حقیقی مظلومیت واقعی انسان، به رساترین وجه بلند است و زمان آن است که همۀ آزادی خواهان، عدالت طلبان، دولت های آزاد اندیش و سازمان¬های مدافع حقوق بشر به این درخواست انسانی و بشردوستانه لبیک گویند.

جهان در حالی شاهد تجاوز، اشغالگری وانواع تحریم های ظالمانه و ضد بشری  رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین است که عده ای بانگ حمایت از حقوق بشر سر می دهند اما از تضبیع گسترده و فاحش حقوق بنیادین یک ملت در چنگال سلطه طلبان به صورت آشکار نه تنها حمایت می نمایند؛ بلکه از جنایت رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بیگناه غزه و ممانعت از کاروان های امداد رسانی و پشتیبانی به نوعی حمایت کرده و مانع از عملکرد دقیق سازمان های بین المللی می شوند.

مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک نهاد غیردولتی که با ترویج گفتمان «صلح عادلانه» در عرصۀ صلح، عدالت و برقراری کرامت انسانی در جهان فعال است، همواره بر اساس آرمان های اسلامی و انسانی خود هر گونه تجاوز غیرقانونی و یکجانبه از جمله اقدامات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین را محکوم کرده است.

این نهاد غیر دولتی بر این باور است که اتفاقاتی چون اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین، معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و تغییر پایتخت اشغالگران به قدس شریف اگرچه اوج وقاحت و نیت واقعی صهیونیست‌ها برای حذف موجودیت فلسطین و هویت زدایی از این سرزمین را آشکار کرده است اما به هیچ رو موضع جدیدی نیست و از ابتدای اشغالگری هدف اشغالگران و حامیان آنها بوده است.

از این رو، مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است؛
1. اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی، نه یک حرکت نمادین، بلکه طرح و برنامه‌ای هوشمندانه و دوراندیشانه و راهبردی در مسیر اتحاد، بیداری و بسیج عموم آزادگان به ویژه امت اسلامی برای مقاومت و مقابله در برابر صهیونیسم جهانی است.
2. رژیم صهیونیستی نماد یک رژیم جعلی است که بر بستر انواع  تجاوزات و بد اخلاقی‌ها  و قانون شکنی‌ها شکل گرفته است. بنابراین از تمامی کشورهای اسلامی خواستار این است که باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند. 
3. از سازمان ها و مجامع حقوقی جهان تقاضا می شود، ضمن تلاش برای احقاق حقوق اولیه فلسطینیان مانند حق بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی، حق برخورداری از زندگی توأم با صلح، عدالت و امنیت، به ویژه تحریم های یکجانبه و ناعادلانه که معیشت و حیات فلسطینیان را آنهم در مقابله با چالش¬های فراگیر جهانی مانند بیماری کرونا به مخاطره انداخته است، اقدامات اساسی و عملی انجام دهند.
4. نخبگان، اندیشمندان و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی نیز وظیفه دارند با اقدامات مختلف خود به روشنگری¬های مناسب در خصوص قضیۀ فلسطین بپردازند و زمینه، ابعاد و پیامدهای مختتلف آن را برای جهانیان تبیین نمایند.
در پایان تأکید می کنیم، همچنان که در ماه‌های اخیر، ویروس کرونا، هراسی کم سابقه میان مردم همه کشورها پدید آورده و درک عمیق¬تری از مفهوم هم سرنوشتی انسان را رقم زده و موجب تلاش انسان ها برای همگرایی واتحاد در مقابل مصیبت‌های ناشی از  فقر، تبعیض، تجاوز و جنگ را به دنبال آورده است، روز جهانی قدس نیز ظرفیتی برای همگرایی بیشتر در دفاع از صلح، عدالت، امنیت و حفظ کرامت انسانی است. بنابراین از همگان به ویژه ملت های اسلامی و همۀ آزادی خواهان و بشر دوستان جهان برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و فریاد آرمان آن دعوت می کنیم.
مجمع جهانی صلح اسلامی
اردیبهشت ماه 1399

مصاحبه| سخنگوی حماس: «نکبت جدید» برای ملت فلسطین/مذاکره با اشغالگران بیهوده است/ مقاومت تنها راه بازپس‌گیری همه اراضی اشغالی فلسطینبرگزاری همه پرسی تنها راه حل مسئله فلسطین استمصاحبه| مشروعیت مقاومت مسلحانه برای مقابله با اشغالگری/ عربستان بزرگترین خائن به آرمان فلسطین استآیت الله اعرافی: مقام معظم رهبری آزادی فلسطین را واجب دینی و شرعی می‌دانندقم| معاون رهبر شیعیان نیجریه: امنیت و استقلال حق مردم فلسطین است


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,90,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بیت المقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس بیت المقدس مجمع جهانی صلح اسلامی روز جهانی قدس سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»

نیروهای مسلح یمن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از آغاز فاز چهارم عملیات خود علیه «مثلث تجاوز» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: ما تحولات تجاوزات اسرائیل و آمریکا و آمادگی جدی برای انجام عملیات نظامی تهاجمی علیه منطقه رفح را دنبال می کنیم. پیشنهاد ارائه شده به مقاومت را دنبال می‌کنیم؛ چراکه در آن دشمن می‌خواهد پرونده مبادله اسیران را بدون آتش‌بس پایدار پیش ببرد.

وی گفت: در راستای اجرای دستورات رهبر انقلاب (عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن) و در راستای حمایت از مظلومیت ملت فلسطین، به یاری خداوند آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش را اعلام می‌کنیم.

سرتیپ سریع ادامه داد: آغاز مرحله هدف قرار دادن همه کشتی‌هایی که تصمیم منع کشتیرانی اسرائیل را نقض می‌کنند و از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می کنند، اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی تهاجمی علیه رفح را داشته باشد، تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با تامین و یا ورود به بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم خواهیم کرد.

سرتیپ سریع خاطرنشان کرد: از عبور همه کشتی‌های شرکت‌های مرتبط با بنادر اشغالی بدون در نظر گرفتن مقصدشان جلوگیری می‌کنیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان گفت: تا پایان تجاوز و رفع محاصره ملت فلسطین در غزه، از آماده شدن برای مراحل گسترده‌تر و شدیدتر تنش دریغ نخواهیم کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز پنج‌شنبه، آغاز فاز چهارم عملیات علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

کد خبر 750350

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی