Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:27:59 GMT

فرماندار: مسافران به سمیرم سفر نکنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۵۶۰

فرماندار: مسافران به سمیرم سفر نکنند

محمدرضا عسگریان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا و برنامه‌ریزی برای تعطیلات در فرمانداری این شهرستان، اظهارداشت: هر سال در روز عید فطر و تعطیلات پس از آن شاهد حضور انبوه مسافران در جای جای سمیرم بودیم اما امسال شرایط با سال‌های قبل متفاوت و پرریسک است.

به گفته وی تنها در چهار روز گذشته حدود ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ثبت شده و این در حالی بود که دو هفته قبل از آن شرایط بهتر بود و چندین روز حتی یک نفر کرونا مثبت نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم با یادآوری اینکه در همین مدت جامعه عشایری هم وارد ییلاق شده اند، ادامه داد: حضور این جمعیت بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در کنار تعطیلاتی که شاهد ورود انبوه مسافر به سمیرم باشیم، شرایط خطرناکی را برای این شهرستان ایجاد می‌کند.

عسگریان افزود: پیش بینی همین شرایط باعث شد در همین جلسه اعلام کنیم که ورود به همه تفرج‌گاه‌ها و مناطق گردشگری سمیرم بویژه آبشار و منطقه آب‌ملخ ممنوع است ضمن اینکه برخی از این مناطق نیز مسدود شده‌اند.

وی تصریح کرد: پلیس در تعطیلات کنترل و نظارت بیشتری در خیابان‌ها و ورودی‌های مناطق گردشگری خواهد داشت و محدویت‌های رفت و آمد را اعمال خواهد کرد.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه دو روز قبل یک کودک با بی احتیاطی به داخل رودخانه آب‌ملخ سقوط کرد، اظهار داشت: ایمن سازی، نصب فنس و حفاظ در این منطقه خطرناک با وجود دره‌ها و آب‌های خروشان ضروری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

وی تاکید کرد: همه طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی فعال در هر چهار بخش سمیرم هم از ابتدا تا نیمه خرداد ماه تعطیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه این پیوند، اظها داشت: ۵۰ نفر تا امروز در این شهرستان کرونایی شده‌اند و شرایط همچنان مانند سابق است.

 علی‌اصغر صبوحی افزود: آزمایش این تعداد از میان ۳۶۴ مورد مشکوک به کرونا مثبت شده و ۳ نفر تا زمان حاضر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت شده‌اند.

وی با اشاره به اعلام وضعیت سفید در سمیرم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در ‏سمیرم کمتر شده و بیماران سرپایی هستند، برای بستری شدن ‏به مراکز درمانی شهرضا در ۷۰ کیلومتری سمیرم ارجاع می‌شوند.‏

از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم پارک تقرچه، چشمه 'خوانسار'، تخت سلیمان آب ملخ ، 'حمام کمال الملک وزیر'،'تل شاهی و وزیری'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سمیرم، چشمه ' ناز ونک'، 'تالاب خان وردشت'، آبشار 'بی بی سیدان'، چشمه'بابا زرنگ کمه' ،چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو' ، 'لای سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا' است.

شهرستان معتدل و ییلاقی سمیرم معروف به سرزمین هزارچشمه، دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر زاگرس، سمیرم را به عنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی در استان اصفهان زبانزد کرده است.

برچسب‌ها عید سعید فطر شهرضا ویروس کرونا مسافرت سمیرم بیماری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر شهرضا ویروس کرونا مسافرت سمیرم بیماری عید سعید فطر شهرضا ویروس کرونا مسافرت سمیرم بیماری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل

فرماندار شهرستان اردل از پیدا شدن جسد مردی ۴۵ ساله با دست و پا و دهان بسته در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان اردل در خصوص پیدا شدن یک جسد در رودخانه، اظهار داشت: بر اساس این تماس در کنار رودخانه‌ای در روستای بالد شهرستان اردل یک جسد مرد پیدا شد.

وی با اشاره به حاضر شدن دستگاه‌های ذیربط پس از تماس از جمله اورژانس، هلال احمر، دادستان و فرماندار، عنوان کرد: طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد 45 ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد. این جسد 2 هفته در آب بوده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد