Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: فرد متخلفی که بارها در منطقه از دست مأموران محیط زیست گریخته بود در منطقه شکار ممنوع سماچ شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی چابهار تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اشرفعلی حسینیبیان کرد: فرد متخلف که از اعضای یک گروه شکارچی است، بدون توجه به اخطاریه های مأموران محیط زیست و معتمدان محلی، شبانه در منطقه شکار ممنوع سماچ و دیگر زیستگاه های حیات وحش منطقه نگور به صورت غیر مجاز، مبادرت به فراهم کردن مقدمات شکار و صید می کرد که توسط مأموران این اداره و با همکاری همیاران و معتمدان محلی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مجازات های پیش بینی شده در قانون در ابن رابطه اذعان کرد: به استناد بند ب ماده 11 قانون شکار و صید، فعالیت شروع به شکار و صید در مناطق ممنوعه جرم بوده و مرتکب یا مرتکبان مشمول جرایم کیفری شامل پرداخت 15 تا 18 میلیون ریال جزای نقدی یا حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.  

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دادگاه دشتیاری در خصوص همکاری و رسیدگی قضایی قابل توجه به پرونده های زیست محیطی و برخورد قانونی با متخلفان شکار و صید و قدردانی از همکاری معتمدان محلی جهت حفظ محیط زیست، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط‌‌ زیست چابهار به ‌صورت مستمر و شبانه‌روزی اقدام به گشت و کنترل در مناطق مختلف می کنند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام می دهند.

حسینی با تاکید بر این که هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد اضافه کرد: پرونده این متخلف پس از تکمیل به دادگاه دشتیاری ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه سماچ، در فاصله 45 کیلومتری شهر چابهار و 15 کیلومتری جنوب شهر نگور قرار گرفته است و به دلیل داشتن گونه های گیاهی و جانوری متنوع، جاذبه های منحصر بفرد طبیعی و زیستگاه های ارزشمند حیات وحش به عنوان منطقه شکار ممنوع شناسایی و توسط جوامع محلی و همیاران محیط زیست حفاظت و حراست می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شکارچی شکار و صید محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان