Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:08:06 GMT

نظارت بیشتر بر داروهای سقط جنین در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۵۰۲

نظارت بیشتر بر داروهای سقط جنین در گلستان

خاندوزی خواستار نظارت بیشتر بر داروهای سقط جنین در استان گلستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «الهام سادات خاندوزی » عصر امروز (سه شنبه 30 اردیبهشت) در شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: در حوزه حمایت از فرزندآوری در جامعه باید مباحث بازدارنده را از سر راه خانواده ها برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان ادامه داد: در برخی از دستگاه های اجرایی مرخصی 9 ماهه برای کارمندان و نیروهای قراردادی زن به دلیل بارداری صورت نمی گیرد و این مهم خود یک تهدید برای کاهش نرخ جمعیت به شمار می رود.

 

خاندوزی به بحث نازایی اشاره کرد و گفت: 20 تا 25 درصد نازایی اولیه و به همین میزان نیز نازایی ثانویه در جامعه پس از فرزندان نخست وجود دارد.

 

وی بیان کرد: مرکز ناباروری نهال در استان گلستان از سال گذشته راه اندازی شده است و اقدامات خوبی در این مرکز انجام می شود اما این مرکز در روند درمانی مشکلاتی دارند و باید از زوج های نابارور حمایت بیشتری شود.

 

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه در سطح کشور از مراکز ناباروری حمایت بشتری صورت می گیرد، ابراز داشت: نیاز است که در این مبحث خیرین سلامت ورود پیدا کنند و همچنین تسهیلاتی برای زوج های نابارور اختصاص یابد.

 

خاندوزی به سقط قانونی و غیر قانونی جنین اشاره کرد و گفت: سال 97 بر اساس آمار 170 مورد سقط جنین قانونی در استان گلستان گزارش شده است اما آن چیزی که مخاطره به شمار می رود سقط های غیرقانونی است که در کشور بیش از 300 هزار مورد گزارش می شود.

 

وی خواستار نظارت بیشتر بر داروهایی سقط جنین شد و افزود: همچنین بر مطب های پزشکان که سقط جنین انجام می دهند باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

 

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان یادآور شد: در سقط جنین به شکل قانونی سه پزشک باید اعلام نظر کنند و پروتکل هایی رعایت می شود.

 

خاندوزی بیان کرد: در خصوص افزایش نرخ جمعیت نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است تا باورهای غلط مردم در خصوص بارداری اصلاح شود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجوز سقط جنین خاندوزی شورای راهبردی جمعیت سقط جنین استان گلستان سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود