Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی گفت: وضعیت خراسان رضوی در حوزه مقابله با کرونا نسبتا مطلوب است و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود: انتظار داریم مردم بزرگوار خراسان رضوی همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و همکاری خود را در این زمینه تدوام ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای تشکیل ستاد کرونا نگرانی‌های بسیاری در خصوص خراسان رضوی وجود داشت، اما امروز به لطف امام رضا (ع) و همه تلاش‌های صورت گرفته نسبت به بسیاری از استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

جعفری بیان کرد: با توجه به بازگشایی قریب‌ الوقوع حرم مطهر، طرح‌هایی در ارتباط با داخل و خارج از حرم رضوی در جلسه مطرح و تمهیداتی در این رابطه در نظر گرفته شد و این آمادگی وجود دارد تا بعد از اعلام، زائرین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حرم مطهر تشرف پیدا کنند.

او با اشاره به اینکه در ارتباط با از سرگیری مجدد برخی از برنامه‌های ورزشی از جمله باشگاه‌های بدنسازی درخواست‌هایی مطرح شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار شد این باشگاه‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.   بیشتر بخوانید: روند نزولی کرونا در خراسان رضوی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مقرر شد ۲۵ نقطه روباز که در مشهد برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در نظر گرفته شده بود، برای برگزاری نماز عید فطر هم مورد استفاده قرار بگیرند.

جعفری اظهار کرد: بازگشایی رستوران‌ها و رستوران‌های هتل‌ها در دستور کار ستاد امروز بود که با توجه به بازگشایی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در مشهد ، دغدغه‌ای در این رابطه وجود ندارد.

او در حوزه صدا و سیما افزود: در این جلسه قرار شد صدا و سیمای خراسان رضوی ضمن توصیه رعایت بهداشت فردی به زائران، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آموزش نحوه تشرف به حرم در شرایط فعلی را به صورت گام به گام مشخص کرده و به مردم ارائه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مورد آغاز فعالیت روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها تصمیم گرفته شد که بعد از بررسی کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و در صورتی که در جلسه بعدی ستاد ملی کرونا در مورد آن‌ها تصمیم گیری نشد، در دستور کار قرار بگیرد.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل کرونا پیشگیری از کرونا پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی