Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:30:20 GMT

انبار پرشده از پسماندهای بیمارستانی در اهواز پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۳۵۷

انبار پرشده از پسماندهای بیمارستانی در اهواز پلمپ شد

مشکورنیا به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص انبار پسماندهای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: پس از اقدامات فوری این انبار پلمپ و پاکسازی و ضدعفونی شد.

«احمد مشکورنیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی و پرشدن انبار ضایعاتی از پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ در بازدیدهایی که کارشناسان بهداشت شرق از منطقه روستایی کویت برومی انجام می‌دادند متوجه یک انبار ضایعاتی با تردد و بوهای مشکوک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه در تحقیقات بازرسان محلی‌ها، بر این ترددهای مشکوک صحه گذاشته شد افزود: بر این اساس تصمیم بر این شد که کارشناسان بهداشت از این انبار بازدید داشته باشند که این امر به سختی انجام شد چرا که افراد مشغول در آن انبار مانع ورود کارشناسان بهداشت می‌شدند.

 

وی اضافه کرد: بهورز و مسئول بهداشت محیط منطقه روستایی بدون اسکورت نیروی نظامی از آنجا بازدید کردند و متوجه شدند پسماندهای درمانی و بیمارستانی در آن انبار با حجم زیاد وجود دارد و ۶ نفر در انبار مشغول تفکیک زباله‌ها هستند.

 

مشکورنیا با اشاره به اینکه همان روز به محض اطلاع بلافاصله بنده و نماینده حقوقی مرکز از انبار بازدید کردیم اذعان داشت: پس از بازدید طی تماسی با دادستان به‌صورت تلفنی دستور قضایی و پلمپ محل را گرفتیم و همزمان مکاتبات و نامه‌نگاری‌ها انجام و دستور قضایی برای پلمپ محل و بازداشت افراد حاضر در انبار صادر شد.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه در فاصله زمانی حضور کلانتری در محل، ۶ نفر شاغل در انبار و فردی که انبار را اجاره کرده بود، متواری شدند و تنها صاحب ملک که انبار را اجاره داده بود، بازداشت شد که اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خاطر نشان کرد: ۲ روز پس از این کشف و اقدام، فوری صدا و سیما را در جریان گذاشتیم که رسانه ملی از محل هم گزارش تهیه و در اخبار خوزستان این مطلب پخش شد.

 

وی با بیان اینکه تمام پسماندهای انبار توسط اداره پسماند با حضور نماینده دادستان و کلانتری، با لودر جمع‌آوری و به سایت صفیره انتقال و فضای انبار کاملا پاکسازی شد عنوان کرد: بعد از پاکسازی، فضای انبار با آب ژاول ضدعفونی شد و تا به امروز نیز پلمپ است.

 

مشکورنیا با اشاره به اینکه مسائل قضایی مربوط به این اقدام در حال انجام است و افراد تحت پیگرد قانونی هستند تصریح کرد: دادستان و نیروی انتظامی خوزستان نیز با جدیت دنبال این مساله هستند تا افراد خاطی به دام قانون گرفتار شوند.

 

وی با بیان اینکه کارشناسان، ناظران و بازرسان بهداشتی مرکز بهداشت شرق اهواز همیشه هوشیاری و آمادگی دارند تا با مواردی این‌چنینی برخوردهای لازم را انجام دهند تاکید کرد: از زمان شیوع کرونا این اقدامات با شدت و حدت بیشتری در حال انجام است تا سلامتی مردم مورد تهدید واقع نشود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهداشت شرق اهواز بهداشت شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903161

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • (ویدئو) لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر در تل‌آویو
  • ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود