Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: روزهای پایانی فروردین ماه بود که فدراسیون بسکتبال در تبعیت از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطلاعیه‌ای با توجه به گسترش کووید ۱۹ در کشور، بدون اعلام قهرمان لیگ فصل حاضر، تصمیم به اتمام لیگ برتر فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ گرفت.

این اطلاعیه سبب شد تا مدیران شهرداری گرگان که تا پایان مرحله مقدماتی پیشتاز رقابت‌ها بودند به این تصمیم اعتراض داشته و مدعی کسب عنوان قهرمانی این فصل از رقابت ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطلاع از چگونگی کار و مشخص شدن سرنوشت لیگ با محمد ایزدپناه، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفتگو کردیم که در ذیل خواهد آمد:

* چه اتفاقی برای بسکتبال افتاد؟

در تاریخ ۱۵ اسفندماه، جلسه‌ای در فدراسیون برای تعیین تکلیف لیگ برتر بسکتبال تشکیل شد و آنجا نمایندگان همه تیم ها از جمله تیم شهرداری گرگان متفق‌القول شدند بازی‌ها به اتمام برسد اما در این جلسه صحبتی از قهرمانی نشد.

اساساً فدراسیون این جلسه را برای تصمیم‌گیری وضعیت فعلی برگزار کرد که متاسفانه نمایندگان باشگاه شهرداری در این جلسه (آقایان افروشه و شاهین طبع) با تعطیلی لیگ موافقت کردند ولی اسمی از قهرمانی به میان نیاوردند.
 

* نحوه اعتراض تیم شهرداری درست بود؟

نحوه برخورد ما با این تصمیم فدراسیون غلط بود. ایرادی که به سیستم فنی تیم گرگان وارد است این است که شهرداری گرگان دیپلماسی خوبی در این زمینه نداشت و می‌شد یک تعداد از افرادی که به لحاظ فنی در سطح بالایی هستند به تهران رفته و با رئیس فدراسیون صحبت کند.

دیگر تیم ها لابی خود را دارند و این تصمیم گیری به راحتی نمی‌تواند بیفتد. اگر یک تعداد از دل بسکتبال گرگان با آقای طباطبایی دیدار و صحبت می کردند به این شکل متضرر نمی شدیم ما می‌خواهیم حرف هواداران را بزنیم اما منطقی تر.

مسئولان تیم می‌توانستند مدعی شوند اگر نمی‌توانید بازی‌های لیگ را برگزار کنید، قهرمان را مشخص کنید و اگر به هر دلیلی نتوانستند این بازی‌ها را برگزار کنند باید گرگان را که قهرمان دور مقدماتی شده بود را به عنوان قهرمان لیگ معرفی کنند؛ این امر یک دیپلماسی منطقی بود.

این پیشنهاد را به شهردار هم داده‌ام و گفتم این کار را انجام دهیم زیرا هستند کسانی که از خط بسکتبال گرگان دفاع کنند.

مسئولان تیم شهرداری در جلسه‌ای می نشینند و صحبتی از قهرمانی نمی‌کنند و وقتی به گرگان می‌آیند می‌گوید: «ما را باید قهرمان کنند»، این روش صورت خوشی ندارد و باید شفاف اعلام می‌کردند که در جلسه چه گذشت و البته صورت جلسه آن هم موجود است.

اگر در همان جلسه صحبت از قهرمان می‌شد تیم‌ها حرف خود را زده و در مورد قهرمانی تصمیم‌گیری می‌شد.

طبق گفته شهرداری گرگان، امسال هشت میلیارد تومان برای تیم هزینه شده و حیف است که این فرصت از دست برود.

* چند درصد احتمال برگزاری بازی ها وجود دارد؟

برگزاری بازی ها منوط به برگزاری بازی های آسیایی است، اگر این بازی ها برگزار شود، بازی های لیگ برای تعیین قهرمان ادامه خواهد یافت.

ظرف یک هفته الی ۱۰ روز آینده فدراسیون جواب خود را از فیبا خواهد گرفت که آیا مسابقات غرب آسیا برگزار می‌شود یا خیر؟ اگر برگزار شود ما در تیرماه یک لیگ متمرکز داشته و قهرمان مشخص خواهد شد ولی اگر فیبا اعلام کند ما در سال ۲۰۲۰ مسابقه نداریم، لیگ به همین شکل به پایان خواهد رسید.

اگر مسابقات آسیایی داشته باشیم، بازی ها در تیرماه و بدون تماشاچی و در یک نقطه به صورت متمرکز برگزار شود و هر تیمی که شرایط میزبانی داشته باشد، بازی ها را برگزار خواهد کرد.

طبق آخرین اطلاعات، مسابقات قهرمان باشگاه‌های آسیا برگزار نخواهد شد اگر این اتفاق بیفتد عملاً فدراسیون با این وضعیتی که موجود است لیگ را به اتمام رسانده و قهرمان را هم مشخص نمی‌کند.

* آیا رفتار فدراسیون درست بود؟

بنده به این قضایا معترض بوده و به آقای طباطبایی هم گفتم بحث یک تیم نیست، بحث کل بسکتبال ایران است؛ سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برای بسکتبال هزینه شده است باید وضعیت آن مشخص شود.

آن‌ها یک آیتم برای خود قرار داده تا ببینند تکلیف مسابقات آسیایی چه می شود.

* چرا زمانی که شایعه اتمام لیگ مطرح شد شهرداری گرگان آن را جدی نگرفت؟

بنده این مسأله را قبول دارم. ولی زدن برخی از حرف‌ها سخت است. وقتی نماینده شما در فدراسیون می‌نشیند و هیچ سخنی از قهرمان به میان نمی آورد و اکنون از گرفتن حق صحبت می‌کند این امر دور زدن افکار عمومی است.

صورت‌جلسه‌ای که توسط خود دوستان امضا شده ولی آن زمان نخواستیم رسانه ای شود، موجود است.

* آیا امیدی به قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پلی آف بود؟

تیم‌های رده بالا و حرفه‌ای مانند تیم پتروشیمی، مهران شیمیدر و نفت آبادان که تیم های مدعی هستند در یارگیری، برای جلوگیری از هزینه اضافی طوری ترکیب خود را می چینند که در دور مقدماتی جای خود را در جمع چهار الی پنج تیم اول حفظ کنند.

اما تیم شهرداری گرگان در این بازی ها ۱۰۰ درصد توان خود را ارائه داده بود یعنی از ابتدا بازیکن خارجی داشت و خرید دوم را هم انجام داد که به دلایلی «بهنام یخچالی» جایگزین آن شد و تیم سهمیه خارجی خود را پر کرد.

تیم های رده بالا این سبک از رفتار سرمایه‌گذاری را نمی‌پذیرند، آن‌ها دور مقدماتی را بدون بازیکن خارجی با سطح ارزان‌تر برگزار کرده و برای پلی‌آف برنامه‌ریزی می‌کنند. بازیکنان خارجی در پلی آف اضافه شده تا آنها در کورس قهرمانی شرکت کند.

بنابراین صدرنشینی و جایگاه شهرداری گرگان، در پلی‌آف تحت‌الشعاع یارگیری و قدرت تیم های دیگر قرار می گرفت. آنها حرفه‌ای عمل کردند و بازیکنان خارجی خود را نگه داشته و رشد قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت که کار را برای گرگان سخت خواهد کرد.

* بسکتبال در گرگان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

بسکتبال وضعیت خوبی در سطح گرگان پیدا کرده و ما دارای یک تماشاچی و یک پتانسیل مردمی هستیم که در هیچ جای ایران وجود ندارد. امسال سرمایه گذاری خوبی برای تیم انجام شده بود که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

* غیربومی بودن بازیکنان به تیم ضربه نمی زند؟

به مسئولان تیم شهرداری انتقادی وارد است که ما از بازیکنان و نیروی بومی استفاده نمی کنیم و امیدواریم در سنوات بعدی این نقص برطرف شود و اسکلت تیم بومی باشد.

سال‌ها با بچه‌های بومی چراغ بسکتبال گرگان را روشن نگه داشته ایم و جوانان بومی بسیار خوبی داریم که بعضاً عضو تیم جوانان ایران هم هستند.

یک تیم می‌تواند ۱۵ بازیکن داشته باشد که بهتر است نیمی از این تعداد بومی باشند تا در سال‌های بعد جایگزین بازیکنان اصلی تیم شوند.

بازیکن غیربومی‌ای در تیم وجود دارد که حتی یک بار هم در زمین بازی نکرده است.

بی توجهی به بازیکنان بومی مشهود است و حتی بازیکنان روی نیمکت را هم از بیرون آورده ایم، این مساله بارها مطرح شده و مطمئناً به بسکتبال لطمه خواهد زد.

باید ۱۰ درصد بودجه صرف سازندگی شود ولی متاسفانه توجهی در این زمینه انجام نشده که نتیجه آن را خواهیم دید.

* گرگان ظرفیت صادرات بازیکن دارد؟

در کوتاه مدت خیر ولی در دراز مدت می‌تواند این کار را انجام داد.

* توصیه شما برای لیگ بعد چیست؟

امسال لیگ زودتر برگزار شده و به احتمال زیاد بیش از ۱۶ تیم خواهیم داشت و حتی ممکن است به ۲۰ تیم هم برسد.

فدراسیون در حال برنامه‌ریزی است که لیگ ایران را به دو قسمت تقسیم کند؛ اگر این اتفاق بیفتد، لیگ از شهریور آغاز خواهد شد و سعی می‌کنند آن را زودتر به اتمام برسانند.

تیم‌هایی که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند باید از همین حالا یارگیری انجام دهند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان اسکلت نسبتاً خوبی دارد و به غیر از جذب دو بازیکن خارجی و چهار بازیکن ملی خوب، می‌توان تیم را با ۹ بازیکن بومی بست.

تجربه نشان داده است که در یک مسابقه هشت نفر بیشتر در زمین بازی نمی‌کند و این تعداد بازیکن بومی را در شهر و استان داریم و می توانند کمک کننده باشند.

* سخن آخر؟

مطلبی پیشکسوتان و خانواده بسکتبال را آزار می دهد. کسانی که طی ۳۰ الی ۴۰ سال بسکتبال گرگان را حفظ کردند، اکنون توجهی به آنها نمی‌شود.

این درست نیست وقتی پول نداریم و دستمان خالی است سراغ بومی ها برویم و وقتی شرایط ایده‌آل و نرمال بود دنبال غیربومی‌ها باشیم.

بسکتبال گرگان، نیروی فنی کم ندارد و تجربه نشان داده هرگاه کار به عهده آنها سپرده شده آن را به نفع احسن انجام دادند.

پیشنهاد من این است که توجه بیشتری به نیروهای بومی شده زیرا تعصبی که نیروی بومی دارد نیروی غیربومی ندارد و آن اندازه که تماشاچی با داشتن بازیکن بومی خوشحال است با داشتن بازیکنان غیربومی خوشحال نیست.

مهمترین چیزی که تیم بسکتبال لازم دارد انسجام در بین اهالی تیم است و این انسجام به پشتوانه سازی منتهی می شود.

کد خبر 4929049

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان شهرداری گرگان شورای شهر گرگان بسکتبال شهرداری گرگان بسکتبال فدراسیون بسکتبال لیگ برتر بسکتبال ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان بیرجند ایلام مواسات زلزله روابط عمومی شهرداری گرگان بسکتبال گرگان تیم شهرداری بازی ها تیم ها پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته در یکی از مهمترین بازی ها دو تیم شهرداری ماهشهر و بهمن تهران به مصاف هم رفتند که این بازی شش امتیازی با برتری 1-0 شاگردان فرشاد پیوس در تیم ماهشهر به پایان رسید.
حالا این دو تیم 45 امتیازی شدند و نماینده ماهشهر به لطف تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارند. اما در تهران تیم صدرنشین نیروی زمینی با برتری 4-0 مقابل شهدای بابلسر 49 امتیازی شد و حالا که آنها در فاصله دو هفته به پایان فصل شانس اول قهرمانی و صعود به لیگ یک هستند.
با این حساب چنانچه نیروی زمینی اگر از دو بازی پایانی خود مقابل شهرداری ساری و شهرداری بم سه امتیاز بگیرد، حتی اگر دو تیم بهمن و شهرداری ماهشهر هر دو بازی شان را با پیروزی پشت سر بگذارند باز این شاگردان ابهری هستند که به عنوان تیم اول به لیگ یک صعود می کنند.
در عین حال شاگردان این مربی کاربلد در نیروی زمینی هم قسم شده اند که تا لحظه آخر برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.
تیم قدیمی تهران حالا با مدیریت دکتر مسیب زاده و مربیگری ابهری،در اختیار داشتن بازیکنان مصمم و پرسنل دلسوز در آستانه قهرمانی است.
تیمی که با کمترین هزینه و حمایت های همیشگی فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ حیدری فوتبال تهران را صاحب یک سهمیه در لیگ آزادگان کند و ثابت کند که می توان در فضایی سالم و بدون حاشیه هم نتیجه گرفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901516

دیگر خبرها

  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی