Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان بهداشت جهانی شمار قربانیان کرونا در آمریکا را 91,985 نفر و شما بهبودیافتگان را 356,383 نفر اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سازمان بهداشت جهانی شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را 1,550,539 قربانیان کرونا را 91،985 نفر و شمار بهبودیافتگان را 356،383 نفر  اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: دانشگاه جونز هاپکینز از ثبت 22 هزار و 215 فرد جدید مبتلا به ویروس کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد در این مدت، 805 نفر بر اثر ابتلا به کرونا، فوت کردند.
 
خودکشی یک مهاجر در باز‌داشتگاهی در کالیفرنیا به دلیل ترس از کرونا
به گفته مقامات یک باز‌داشتگاه در کالیفرنیا، یک مهاجر 74 ساله که درخواست کرده بود وی را به دلیل ترس از ویروس کرونا آزاد کنند، روز یکشنبه دست به خود کشی زد.
مقامات یک باز‌داشتگاه در ایالت کالیفرنیا آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که یک مرد 74 ساله مهاجر در یکی از باز‌داشتگاه‌های این ایالت که درخواست کرده بود به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا وی را از این بازداشتگاه آزاد کنند، روز یکشنبه دست به خودکشی زد.
به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، این مرد 74 ساله، به نام «چونگ وون آن»، که به دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی مبتلا بوده است در روز یکشنبه در باز‌داشتگاه «مسا ورده» در ایالت کالیفرنیا دست به خودکشی زد.
سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا، این فرد مهاجر را در 21 فوریه 2020 دستگیر کرده بود.
گروهی از وکلای آمریکایی یک پاسخ دعوی را برای این فرد مهاجر صادر کرده‌اند و خواستار آزادی دیگر مهاجرانی شدند که شرایط سلامتی سختی را در دوره کرونا در زندان‌ها سپری می‌کنند.
خبرگزاری فرانسه نوشت، در هفته‌های اخیر شماری از دستگیر‌شدگانی که وضعیت بهداشتی و سلامتی جدی داشته‌اند از باز‌داشتگاه‌های سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا آزاد شده‌اند.
هفته گذشته در دوازدهم ماه مه نیز، گروهی از رهبران و فعالان مذهبی در سانفرانسیسکو در یادبود از قربانیانی که در زندان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند تجمع کردند.

نیویورک تایمز: نژاد و درآمد تعیین می‌کند چه کسی می‌میرد و چه کسی زنده می‌ماند
آمار مبتلایان و تلفات کووید 19 در شهر نیویورک نشان می‌دهد نژاد و درآمد، عوامل اصلی هستند که تعیین می‌کنند چه کسی از این بیماری می‌میرد و چه کسی جان سالم به در می‌برد.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم مایکل شوارتز و لیندسی راجرز کوک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمار و اطلاعات جدیدی که دوشنبه منتشر شد، یکی از بزرگترین سؤالات را درباره تلفاتی که ویروس کرونا در شهر نیویورک بر جا گذاشته، مورد توجه قرار می‌دهد؛ این سؤال که تلفات در میان مردم کدام مناطق است؟
این آمار، که میزان تلفات را در تک تک مناطق پستی شهر نشان می‌دهد، مؤید شکاف عمیقی است که شیوع این بیماری آشکار کرد. بر اساس آمار و اطلاعات جدیدی که اداره بهداشت شهر نیویورک منتشر کرد، محله‌هایی که تراکم جمعیت سیاهپوستان و افرادی که اصالتاً اهل کشور‌های آمریکای لاتین هستند، در آن‌ها بالاست، و همچنین ساکنان کم درآمد بیشترین آمار مرگ و میر را داشتند، در حالی که در محله‌هایی که کمی ثروتمندتر بودند - بیشتر در منهتن-، تقریباً هیچ تلفاتی نداشتند.
این یافته‌ها گزارش‌های قبلی را درباره دو برابر بودن مرگ و میر در میان این دو گروه از ساکنان نیویورک نسبت به ساکنان سفیدپوست را تایید کرد. ویروس کرونا موجب ابتلا و مرگ شمار بسیار زیادی از ساکنان سیاهپوست آمریکا شده است. اینز بارون، عضو شورای شهر نیویورک که منطقه وی، یعنی بروکلین، شامل محله‌هایی است که بیشترین تلفات کرونا را در نیویورک دارند، گفت: «شاید همه ما درگیر یک طوفان باشیم، اما همه ما در یک قایق نیستیم.»
 
نیویورک تایمز: آسیب پذیری نیمی از مردم آمریکا به علت بیماری های زمینه ای
یک روزنامه آمریکایی نوشت: بیش از نیمی از مردم این کشور با مشکلات مزمن سلامتی مواجه اند که آن‌ها را در برابر ویروس کرونا به شدت آسیب پذیر می‌کند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم نادژا پاپوویچ در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ویروس کرونا در حال گسترش بیشتر در آمریکاست و روند شیوع آن در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. این ویروس می‌تواند در مناطقی از آمریکا که هنوز شاهد اوج شیوع نبوده اند، قربانیان زیادی بگیرد. در این مناطق، مشکلات مزمن مانند فشارخون بالا و دیگر مشکلات سلامتی می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا و شمار قربانیان این ویروس را به شدت افزایش دهد. بخش‌های گسترده‌ای از جنوب و منطقه موسوم به آپالاشیا در شرق آمریکا به شدت در معرض خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارند. شاخص‌های سلامتی در این مناطق میان شهروندان آمریکا به شدت پایین است و کارشناسان هشدار می‌دهند که در صورت شیوع کرونا در این مناطق، تلفات آن به شدت بالا خواهد بود. متخصصان می‌گویند این مناطق آمریکا برای مواجهه با ویروس کرونا آماده نیستند. مشکلات مزمن و زمینه شامل فشار خون بالا، انواع دیابت ها، چاقی مفرط، بیماری‌های قلبی و مشکلات ریوی می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر کسانی که در نیویورک و مناطق اطراف آن به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند از یک یا چند مشکل مزمن در بخش سلامتی شان رنج می‌بردند. گفته می‌شود افراد دارای مشکلات مزمن سلامتی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
در مجموع، بیش از نیمی از شهروندان آمریکا حداقل با یک مشکل مزمن سلامتی مواجه هستند که این مشکل احتمال ابتلای آن‌ها را به بیماری‌های خطرناک افزایش می‌دهد. نکته جالب توجه این است که مشکلات مزمن سلامتی در میان جمعیت آفریقایی تبار و اسپانیایی تبار آمریکا بیشتر از جمعیت سفیدپوست مشاهده می‌شود.

شرکت آمریکایی از موفقیت آمیز بودن تست های اولیه واکسن خود خبر دارد
نتایج اولیه واکسن ضد کرونای شرکت مادرنا نشان می دهد در بدن شرکت کنندگان در آزمایش این واکسن پادتن بیماری تولید شده است.
به گزارش سی ان ان، شرکت فناوری زیستی مادِرنا از نتایج اولیه مثبت داوطلبان تست واکسن این شرکت خبر داد. اگر بررسی های بعدی درباره این واکسن خوب پیش برود، تا اوایل ژانویه می توان به دسترسی عموم به این واکسن امیدوار بود.
 
واشنگتن پست: رستوران داران ترامپ را برای کمک فدرال بیشتر تحت فشار گذاشتند
نشریه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان " رستوران های بزرگ و زنجیره ای آمریکا ترامپ را برای کمک فدرال بیشتر تحت فشار گذاشتند" نوشت: مدیران اجرایی گروه های حامی حقوق رستون داران کوچک و بزرگ ، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را برای ارائه کمک فدرال بیشتر و نیز اختصاص مدت زمان بیشتر برای هزینه این کمک های مالی در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید تحت فشار گذاشتند ؛ نشستی که ظاهرا برای گفتگو درباره نحوه بازگشاییِ ایمن فعالیت های اقتصادی کشور در جریان همه گیری که برای سومین ماه ادامه می یابد ، سازماندهی شد.

رستوران مریلند برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی میز سپردار بزرگ فردی ساخته است
رستورانی در مریلند برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پی کاهش محدودیتهای کرونایی، میز ناهارخوری سپردار بزرگ فردی ساخته است تا به اندازه شش پا افراد از همدیگر فاصله داشته باشند.

بالا گرفتن انتقادها از ترامپ درباره مصرف داروی ضد مالاریا
یک روزنامه آمریکایی نوشت اظهارات رئیس جمهور این کشور مبنی بر مصرف هیدروکسی کلروکین تعجب متخصصان بهداشت و سلامت را برانگیخته است و آن ها در این خصوص هشدار دادند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم آنیه کارنی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مصرف داروی هیدروکسی کلروکین با انتقادات سریع متخصصان دارویی مواجه شد. آن ها می گویند این دارو نه تنها سلامت رئیس جمهور آمریکا را با خطراتی مواجه می کند، بلکه اظهارات رئیس جمهور درباره استفاده از این دارو دیگران را هم به استفاده از آن تشویق می کند.
ترامپ روز دوشنبه گفت همه آن چه که می توانم درباره مصرف این دارو به شما بگویم این است که تاکنون خوب بوده است. ترامپ گفت از این داروی ضد مالاریا استفاده می کند.
اداره دارو و غذای آمریکا هشدار داده است که این دارو می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای قلب فرد مصرف کننده بخصوص در افراد مبتلا به ویروس کرونا داشته باشد.
 
واکنش نانسی پلوسی به استفاده ترامپ از داروی هیدروکسی کلروکین
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از دارو پیشیگری و درمان مالاریا موسوم به هیدروکسی کلروکین اعلام کرد ترجیح می دهم ترامپ از این دارو استفاده نکند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، نانسی پلوسی گفت ترامپ رئیس جمهور ماست. ترجیح می دهم دارویی را مصرف نکند که به تایید دانشمندان نرسیده است و استفاده از آن هم برای گروه سنی و هم گروه وزنی وی که تقریبا بسیار چاق محسوب می شود مناسب نیست.
چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا نیز اعلام کرد اقدام ترامپ در استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین نسجیده است و وی به غلط به مردم امید می دهد.

ترامپ داروی هیدروکسی کلروکین مصرف می کند
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از داروی هیدروکسی کلروکین که مخصوص مداوای بیماری مالاریاست به عنوان دارویی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده می‌کند.
ترامپ با وجود هشدار‌های مقامات بهداشتی، از مدت‌ها قبل در مورد این دارو به عنوان ابزاری برای مقابله با بیماری کرونا تبلیغ کرده است.
من از حدود 10 روز قبل مصرف این دارو را آغاز کرده ام و همچنان زنده هستم.
ترامپ این موضوع را در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در نشستی با مدیران رستوران‌ها در مورد تاثیرات ویروس کرونا اعلام کرد.
ترامپ چند هفته قبل از هیدورکسی کلروکین به عنوان دارویی که احتمالا می‌تواند به درمان کرونا کمک کند یاد کرد، اما مطالعاتی که پس از آن انجام شد نشان داد که این دارو نمی‌تواند تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.
ترامپ 73 ساله که هر روز تست کرونا انجام می‌دهد گفت از پزشک کاخ سفید در مورد استفاده از داروی فوق سوال کرده است و این پزشک به وی گفته است در صورتی که تمایل به این کار دارد، می‌تواند آن را انجام دهد.
پرسش خبرنگار: آیا پزشک کاخ سفید به شما توصیه کرد از این دارو استفاده کنید؟
ترامپ: پزشک کاخ سفید توصیه‌ای نکرد. من از او پرسیدم که نظر شما چیست؟ او گفت، خب اگر خودتان مایل هستید (اشکالی ندارد). من هم گفتم بله تمایل دارم از آن استفاده کنم. مایلم از آن استفاده کنم. بسیاری از افراد از این دارو استفاده کرده اند. بسیاری از افرادی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند از هیدورکسی کلروکین استفاده کرده اند. استفاده من از این دارو به این دلیل نبود که برخی می‌گویند، شاید صاحب کارخانه تولید کننده آن هستم. من مالک آن کارخانه نیستم. من می‌خواهم حال مردم خوب شود؛ نمی‌خواهم بیمار باشند. احتمال اینکه این دارو تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد بسیار زیاد است.

بگو مگوهای علنی مقام‌های دولت ترامپ بر سر مقصر شیوع کرونا در آمریکا
جدال‌های لفظی مقام‌های دولت آمریکا بر سر اینکه کدام نهاد دولت مقصر شیوع کرونا در این کشور بوده علنی شده است.
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند جدال لفظی تعدادی از مشاوران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر اینکه چه کسانی در داخل دولت مقصر کم‌کاری‌های کاخ سفید در پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا هستند علنی و آشکار شده است.
به نوشته «ای‌بی‌سی‌نیوز» تنش‌ها بین کاخ سفید و «مرکز کنترل بیماری‌ها» علنی شده و یک مقام ارشد کاخ سفید گفته این مرکز، مقصر گسترش شیوع کرونا بوده است. یک مقام کابینه ترامپ، اظهارات مقام کاخ سفید را «غیردقیق و نامناسب» توصیف کرده است.
«پیتر ناوارو»، مشاور کاخ سفید در امور تجاری روز یکشنبه گفت: «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که مورد اعتمادترین برند را در سراسر دنیا در این حوزه داشت واقعاً از لحاظ اخذ آزمایش [مربوط به کرونا] باعث زمین خوردن کشورمان شد.»
از طرف دیگر «الکس آزار»، وزیر بهداشت آمریکا از در دفاع از این سازمان در آمده است. او روز یکشنبه در واکنش به سخنان ناوارو گفت: «من فکر نمی‌کنم مرکز کنترل بیماری‌ها کشورمان را زمین زد. فکر می‌کنم این نهاد نقش مهمی در زمینه سلامت دارد.»
او در واکنش به سخنان ناوارا گفت: «این سخنان درباره مرکز کنترل بیماری‌ها غیردقیق و نامناسب هستند.»

بایدن: ترامپ در بحبوحه کرونا به دنبال لغو بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی‌است
نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ترامپ به دنبال پایان دادن به بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی است.
«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای پایان دادن به بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی انتقاد کرد.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «در میانه بدترین بحران بهداشتی عمومی در زندگی‌مان، رئیس جمهور ترامپ فعالانه در تلاش برای پایان دادن به بیمه سلامت برای میلیون‌ها آمریکایی است.»
بایدن در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «این غیر قابل تصور است. این لیل چیزی است که من انجام می‌دهم تا اطمینان حاصل شود همه به پوششی که نیاز دارد دست پیدا کنند.»

سندرز: 500 هزار آمریکایی در خیابان‌ها می‌خوابند
سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر نوشت که حدود 40 میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و 500 هزار شهروند این کشور نیز شب‌ها در خیابان می‌خوابند.
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت گفت که پیش از بحران شیوع کرونا در این کشور نیمی از مردم آمریکا بر اساس پرداخت ماهیانه زندگی خود را سپری می‌کردند.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ده‌ها میلیون آمریکایی بیمه درمانی ندارند و حدود 40 میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و 500 هزار نفر نیز در خیابان‌ها می‌خوابند.»
این سناتور ایالت ورمونت در ادامه پیام خود نوشت: «ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم تا به شرایط عادی برسیم. ما باید به جلو رفته و اقتصادی که برای همه کار کند ایجاد کنیم.»
«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای پایان دادن به بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی انتقاد کرد.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «در میانه بدترین بحران بهداشتی عمومی در زندگی‌مان، رئیس جمهور ترامپ فعالانه در تلاش برای پایان دادن به بیمه سلامت برای میلیون‌ها آمریکایی است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا بیمه سلامت میلیون ها آمریکایی دونالد ترامپ رئیس جمهور داروی هیدروکسی کلروکین پایگاه اینترنتی خود میلیون ها آمریکایی ابتلا به ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا کرونا در آمریکا ویروس کرونا نیویورک تایمز شیوع کرونا مشکلات مزمن شهر نیویورک مزمن سلامتی نشان می دهد روز دوشنبه مرکز کنترل روز یکشنبه بیماری ها کاخ سفید خود نوشت چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است