Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:30:49 GMT

تشکیل شبکه انجمن‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی کهن شهر مراغه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۹۷۰

تشکیل شبکه انجمن‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی کهن شهر مراغه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تشکیل شبکه انجمن‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهن شهر مراغه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه احمد حمزه زاده اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها، شبکه انجمن‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهن شهر مراغه با هدف ایجاد اتحاد، یکپارچگی و وحدت رویه بین انجمن‌های مردم نهاد در راستای پیشبرد اهداف مشترک تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شبکه سازی انجمن های مردم نهاد اهداف صیانتی و حفاظتی از میراث فرهنگی که نیازمند ایجاد ساز و کاری منسجم و اقداماتی همسو داشت با توان مضاعف، بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

حمزه زاده  یادآور شد: با توجه به اینکه انجمن‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوی توانمند و حمایتی از میراث فرهنگی همواره در کنار این اداره کل بوده‌اند، در همین راستا این اداره کل نیز آمادگی لازم برای حمایت و همراهی با انجمن‌های مردم‌نهاد مراغه را جهت اجرای اقدامات مؤثر در این حوزه دارد.

همچنین نمایندگان انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی مراغه نیز به‌عنوان بازوی اجرایی این حوزه در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان، نیز از تشکیل این شبکه با هدف پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی استقبال کردند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری آذربایجان شرقی مراغه مدیرکل میراث فرهنگی مردم نهاد تبریز شهر تبریز انجمن مردم نهاد فارس تبریز خبرگزاری فارس فارس آذربایجان شرقی انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته