Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست بررسی موضوع توسعه پایدار منطقه محروم اندیکا در قالب طرح ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان محروم کشور در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: مقرر شده است که در هفته دولت امسال نیمی از مردم شهرستان اندیکا از نعمت گاز برخودار شوند.

وی افزود: همچنین برای پوشش مناسب شبکه تلفن همراه و اینترنت مقرر شده که ۱۳ سایت مخابراتی در این منطقه نصب شود که هفت سایت راه اندازی شده و ۶ سایت دیگر در هفته دولت امسال راه اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه جاده، مهم ترین زیرساخت توسعه در هر منطقه است ادامه داد: همچنین در هفته دولت امسال از ۴۰ کیلومتر جاده سازی در اندیکا بهره برداری خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: برای رفع محرومیت از شهرستان اندیکا و ایجاد توسعه پایدار در این منطقه مدیران استان باید در تخصیص اعتبار به این شهرستان توجه خاص داشته باشند.

وی گفت: برخی مدیران به درستی تقسیم اعتبار انجام نمی دهند و در مواردی پروژه های مهم در استان را  رها می کنند. استاندار خوزستان بیان کرد: طرح هادی روستایی و ایجاد جاده و پل در مناطق کوهستانی مثل اندیکا باید هر چه زودتر انجام شود چون در زمان بارش باران و برف مردم برای تردد با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه  یکی از مواردی که در توسعه اندیکا تاثیر گذار است داشتن مدارس استاندارد است افزود: ۲۰۰ مدرسه در این منطقه وجود دارد که ۵۰ درصد آن نیاز به تخریب و نوسازی دارند و متاسفانه عمده مدارس اندیکا سنگی و تخریبی است. شریعتی بیان کرد: یکی از راه های برچیدن مدارس سنگی و چادری استفاده از کلاس های کانتینری است که هفته آینده با کمک سپاه تعدادی کلاس کانتینری به این منطقه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۳۰ روستا در اندیکا از نعمت برق برخوردار نیستند که امسال ۲۲ روستای آن برق دار خواهند شد و برای هشت روستای دیگر نیز از محل اعتبارات دهیاری ها پنل خورشیدی برای تامین برق خریداری خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: مدیران استان باید برنامه ریزی کنند به طوریکه هر هفته یکی از مدیران به این شهرستان سفر کنند و شرایط کاری خود را رصد کنند.

ادارات اندیکا بدون کارمند هستند

استاندار خوزستان بیان کرد: مردم اندیکا از وضعیت ادارات این شهرستان ناراضی هستند .

وی گفت: اغلب کارمندان ادارات در این شهرستان در محل کار خود حضور ندارند و همین موضوع باعث شده تا مردم برای انجام کارهای اداری خود با مشکل مواجه شوند.

شریعتی اظهار داشت: یکی از عوامل عقب ماندگی این منطقه حضور نداشتن کارمندان در ادارات است.

استاندار خوزستان افزود: برای ایجاد اشتغال و توسعه در این شهرستان باید مشاغل خرد و خانگی و صنایع دستی ، دامپروری و گردشگری را در اندیکا رونق داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز  در ادامه این نشست بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون جلسات متعددی برای اجرای طرح توسعه پایدار اندیکا آغاز شد و مصوباتی را برای رفع محرومیت در این منطقه انجام گرفت که متاسفانه هیچ کدام از این مصوبات عملیاتی نشد.

نوراله حسن زاده بیان کرد: مقرر شده که ۲۰واحد صنعتی متناسب با این شهرستان راه اندازی شود و برای افراد بومی منطقه ایجاد اشتغال شود.

وی گفت: در اندیکا ۲ سد وجود دارد اما آب خوردن مناسب در این شهرستان نیست و جاده های روستایی در این شهرستان شرایط بسیار بدی دارند .

حسن زاده افزود:۵۰ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی هستند که برای خودکفایی این جمعیت در اندیکا مشاغلی را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۱۱۴ طرح از توسط بنیاد برکت در این شهرستان ایجاد شده است که با توجه به محرومیت منطقه نیاز به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار معرفی شدند که در خوزستان اندیکا به عنوان منطقه محروم تعیین شده است.

طرح ملی توسعه پایدار برای برطرف کردن فقر و محرومیت در این ۳۱ شهرستان توسط وزارت کشور عملیاتی شده است. 

برچسب‌ها توسعه روستایی اندیکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی اندیکا توسعه روستایی اندیکا استاندار خوزستان توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان زابل، گفت: به منظور افزایش تعاملات و در راستای هوشمندسازی این شهرستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات با موضوع روند توسعه طرحه فیبرنوری و نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان منعقد شد.
ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.
وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی ادامه داد: با برنامه ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول