Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@14:44:54 GMT

موزه مشاغل تبریز چرا جمع‌آوری شد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۹۸۰

موزه مشاغل تبریز چرا جمع‌آوری شد؟

قائم مقام شهردار تبریز گفت: اقلام موجود در این موزه متعلق به مجموعه دار تبریز آقای سرابی اقدم بود و از مدتها پیش وی در صدد انتقال این مجموعه بود.

«رسول موسایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به علت تعطیلی موزه مشاغل تبریز اظهار داشت: اقلام موجود در این موزه متعلق به مجموعه دار تبریز آقای سرابی اقدم بود و از مدتها پیش وی در صدد انتقال این مجموعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شهردار تبریز ادامه داد: احتمالا آقای سرابی اقدم درصدد فروش تعدادی از این اقلام بود و یا برنامه ای برای جابجایی این اقلام داشت که به همین خاطر جلسات متعددی نیز با وی برگزار شد.

موسایی با تاکید بر اینکه محل موزه مشاغل در اختیار آقای سرابی اقدم است و کماکان نیز در اختیار وی قرار دارد، اضافه کرد: به رغم این، آقای سرابی اقدم اخیرا اقلام خود را از موزه خارج کرده و انتقال داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز همچنان در صدد حفظ موزه مشاغل است، یادآور شد: در این راستا شهرداری منطقه ۸ تبریز جلسات مختلفی با تعدادی از موزه داران، مجموعه داران و همشهریان علاقه‌مند این عرصه که این اقلام را در اختیار داشته و قصد دارند مکانی مثل موزه راه اندازی کنند، داشته است و مقرر شده در آینده نزدیک ما این مجموعه را با نمایش اقلام آنان حفظ کنیم.

موسایی در پایان تصریح کرد: شهرداری تبریز وظیفه موزه داری را بر عهده ندارد و متولی مجموعه موزه‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ولی تعدادی از موزه‌ها نیز با مدیریت شهرداری تبریز در اماکنی که در اختیار موزه داران قرار داده شده است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: موزه مشاغل تبریز شهرداری تبریز موزه مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود