Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@23:55:58 GMT

صادقیان: فراکسیون امید عملکرد خوبی نداشت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۰۶۵

صادقیان: فراکسیون امید عملکرد خوبی نداشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس دهم برنامه خاصی را پیش نبرد؛ زیرا فاقد فراکسیونی قوی بود و فراکسیون امید نیز عملکرد خوبی نداشت.

رضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: سال ۹۴ در حالی مجلس دهم تشکیل شد که جو مثبتی نسبت به جریان اصلاح طلب وجود داشت.

وی افزود: همین اقبال مردمی بود که باعث ورود نیروهای اصلاح طلب به مجلس دهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح طلبان در اولین گام فراکسیون امید را با تعداد زیادی از اصلاح طلبان تشکیل دادند اما مانند همیشه اصولگرایان مجلس در اکثریت بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مجلس دهم برنامه خاصی را پیش نبرد؛ زیرا فاقد فراکسیونی قوی بود و فراکسیون امید نیز عملکرد خوبی نداشت. نمی‌توان انتظار داشت که نمایندگان اصلاح طلب از شهرستان‌ها بتوانند با خواسته‌های ملی مردم همسو شوند؛ زیرا اکثریت آنها به فکر منافع و امتیاز حوزه انتخابیه خود هستند.

صادقیان تاکید کرد: مجلس دهم درگیر مبحث برجام شد و بسیاری از نمایندگان شاخص اصولگرا و هیئت رئیسه شروع به حمایت از برجام کردند و همین باعث شکل گیری موج انتقادها از عملکرد نمایندگان و سیاست خارجی دولت در بیرون از مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از نمایندگان زمانی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ بیشتر از آنکه به وظیفه اصلی خود یعنی قانون گذاری و نظارت بپردازند، به دنبال امتیاز گیری از نهادهای مختلف هستند. همین باعث شده نمایندگان از جایگاه حقوقی خود فاصله گرفته و نهادهای مختلف نمایندگان را در جایگاه نمایندگی از مردم نمی‌بینند.

کد خبر 424603

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس دهم فراکسیون امید حزب اتحاد ملت نگاهی به مجلس دهم مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فراکسیون امید اصلاح طلب مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است