Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: شناورهای نظامی در خلیج فارس در صورتی که بیش از ۱۰۰ متر به کشتی‌های جنگی آمریکایی نزدیک شوند، «به عنوان هشدار شناسایی شده و هدف اقدامات دفاعی قانونی قرار می‌گیرند.»

یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت: هشدار جدید صادر شده از سوی نیروی دریایی آمریکا، تغییری در قواعد درگیری ارتش این کشور به وجود نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته بدون اشاره به حضور غیرقانونی و مخرب ارتش کشورش در منطقه خلیج فارس، گفت: دستور شلیک به قایق‌های تندروی ایرانی در صورت نزدیک شدن به کشتی‌های جنگی آمریکایی را صادر کرده است.
او این اظهارات را زمانی مطرح کرد که چند قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اقدامات تحریک‌آمیز از سوی یک ناو آمریکایی و سد کردن راه یک کشتی ایرانی توسط آن، به این ناو اخطار داده و آن را به مسیر اصلی خود بازگرداندند.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه بامداد چهارشنبه مدعی شد که هشدار صادر شده، برای ارتقای امنیت، به حداقل رساندن ابهام و کاهش خطر محاسبه اشتباه منتشر شده است.

در رویداد پیش آمده در خلیج فارس، ارتش آمریکا مدعی شده بود که قایق‌های سپاه برای ناوهای آمریکایی مزاحمت ایجاد کرده بودند.

نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با رد خبر ایجاد مزاحمت برای ناوهای آمریکایی از سوی قایق‌های این نیرو، با جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از ماجرای ۲۷ فروردین‌ماه در خلیج فارس، اعلام کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی‌ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

پیرو بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و متعاقباً اظهارات مقام‌های سیاسی و نظامی این کشور و ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین‌ماه(۱۵ آوریل) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج‌فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای با «هالیوودی» خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج‌فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.
2023

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خلیج فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خلیج فارس نیروی دریایی آمریکا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد

ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به گزارش صداوسیما این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»